خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی :

اردوی جهادی نوعی برنامه برای تکامل انسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوی جهادی نوعی برنامه برای تکامل انسان است، افزود: تا در صحنه زندگی جهاد صورت نگیرد و اخلاق حاصل نشود انسان خود را از بند خیالات و غفلت و غرور نمی تواند نجات دهد؛ لذا فسیل می شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۲۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار تعدادی از دانشجویان جهادگر دانشگاه بیرجند پیش از اعزام به روستاهای محروم نهبندان به منظور خدمت رسانی، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: وقتی سخن از اندیشه بسیجی می شود، از تعهدات جهادی سخن به میان می‌آید که اینها تعیبرهایی است که از متن انقلاب رویش دارد.

 وی با بیان اینکه انقلاب ما همان اسلام است؛ نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کمتر، گفت: اسلام نسخه برگزیده رشد انسان و صحنه انتخاب و اختیار است، برای خدا ممکن بود که همه افراد را همانند یکدیگر بیافریند اما اما اگر این می شد که همه ارزش انسان ها مانند مورچه و موریانه بود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تکامل انسان در انتخاب و اختیار است، اظهارداشت: دنیای امروز دیگر دهکده جهانی نیست بلکه مانند کف دست می ماند که همه چیز عیان است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اردوی جهادی نوعی برنامه برای تکامل انسان است، افزود: تا در صحنه زندگی جهاد صورت نگیرد و اخلاق حاصل نشود انسان خود را از بند خیالات و غفلت و غرور نمی تواند نجات دهد؛ لذا فسیل می شود.

 وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی یک تفکر تکاملی است که شما این راه را برگزیدید و به صحنه عمل آوردید، گفت: غالبا این طور تصور می شود، محتاج نیازمند است که کسی به او کمک کند و نیازش را برطرف کند اما نیاز انسان به خدمت کردن، به ایثار و اینکه بتواند یک گره از خلق باز کند خیلی بیشتر است؛ بنابراین انسان نیاز دارد که به دیگران کمک کند نه اینکه دیگران نیاز داشته باشند تا کسی به آنها کمک کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حس درد دیگران و برای برطرف کردن یک کمال است که به آن نیاز داریم، گفت: جهادکردن و برطرف کردن نیاز دیگران و کمک به آنها سیره اهل بیت(علیه السلام) است.

 آیت الله عبادی افزود: شما جهادگران به سیره حضرت علی(علیه السلام) اقتدا می‌کنید و خدا چه منتی بر شما گذاشته که شما برای این راه انتخاب شدید و این از دعای خیر والدین و یا اساتید دانشگاه بوده است که لباس جهاد و کار برتن کنید و به محرومین کمک کنید.

 وی با بیان اینکه اردوی جهادی یک آزمایش بزرگ برای شما است که در آن شما موفق هستید، ادامه داد: سلام ما را هم به دیگر جهادگران عرصه سازندگی برسانید.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این راهی که شما جهادگران می روید، راه امیر مومنان است، گفت: سازندگی با شعار و عناوین و القاب نمی شود بلکه صحنه عملی و میدانی می خواهد که شما جهادگران این را عملی کردید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار