مشاور وزیر و مسئول فرهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه پیروزی و موفقیت در سایه قرآن حاصل می شود گفت: قرآن به زندگی انسان آرامش می بخشد و دنیا و آخرت وی را تامین می کند.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۵۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی یزدان پرست روز دوشنبه در چهاردهمین جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو در تالار معلم تبریز افزود: قرآن نور و کلام خدا بوده و آرام بخش و صیقل دهنده قلوب و سینه هاست.
وی اظهار کرد: انسان برای داشتن زندگی توام با آرامش روحی و روانی باید با قرآن انس بگیرد زیرا زندگی دنیوی به انسان آرامش روحی و روانی نمی دهد.
مشاور وزیر و مسئول فرهنگی وزارت نیرو خطاب به قاریان شرکت کننده در این جشنواره گفت: با قرآن زیاد مانوس شوید زیرا موفقیت در سایه آشنایی و رعایت علوم قرآنی است.
حجت الاسلام یزدان پرست ادامه داد: در این جشنواره قرآنی بیش از 400 نفر از فرزندان کارکنان وزارت نیرو در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و احکام شرکت کردند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه تبریز نیز در این آئین گفت: در زمان کنونی به برکت انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرآن در جامعه ما حاکم شده و نه تنها نونهالان و نوجوانان در دستگاه های مختلف بلکه در سطح کشور و مجامع بین المللی در زمینه علوم قرآنی برای ایران اسلامی افتخار آفرینی می کنند.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: به برکت قرآن فضای ایران اسلامی پر از معنویت شده و از جمله حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف، برگزاری مراسم اربعین حسینی و فداکاری مدافعان حرم برای دفاع از حریم ولایت در سایه حاکمیت فرهنگ قرآنی است.
وی اظهار کرد: موفقت های کنونی در عرصه های داخلی و خارجی به برکت حاکم شدن فرهنگ قرآنی در کشور است.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: اگر مسئولان ارشد نظام در عرصه های بین المللی با اقتدار سخن می گویند و از حیثیت نظام دفاع می کنند همه به برکت قرآن و فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: حفظ، قرائت، آشنایی با مفاهیم قرآن و تدبر و تفکر در آن همه مقدمه ای برای عمل به قرآن است.
وی گفت: در زمان کنونی باید همه جای ایران اسلامی آکنده از عطر و بوی قرآنی باشد و از در و دیوار، کوچه و مدارس شهرها ندای قرآن به گوش برسد.
 در این آئین با اهدای لوح و جایزه از نفرات اول تا سوم رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم و احکام در بخش خواهران و برادران تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها