رئیس اتحادیه چرم طبیعی و لوازم کفش در گفتگو با «بسیج»

کاهش قدرت خرید مردم علت استقبال از کفش‌های چینی و بی کیفیت/ مردم برای سرمایه گذاری در صنعت اطمینان ندارند

سید صالحی گفت: هم اکنون که دولت ادعای حمایت از تولید ملی و تولیدکننده داخلی را دارد، بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت کفش یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و بازار فروش هم بیشتر از اجناس خارجی استقبال می کنند.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۶۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷

اکبر سید صالحی رئیس اتحادیه چرم طبیعی و لوازم کفش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رکود سنگینی که بر بازارهای کفش داخلی حاکم شده است، اظهار داشت: همه می دانند که امروز بازار تولیدات داخلی، نه تنها در صنعت کفش بلکه در اکثر صنایع، تحت تأثیر واردات قرار گرفته و با چالش های متعددی روبرو شده است.

وی حمایت های دولت از صنایع را کمرنگ خواند و گفت: هم اکنون که دولت ادعای حمایت از تولید ملی و تولیدکننده داخلی را دارد، بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت کفش یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و بازار فروش هم بیشتر از اجناس خارجی استقبال می کنند.

رئیس اتحادیه چرم طبیعی و لوازم کفش ادامه داد: امروز راه واردات سهل شده و طبیعتا با شرایطی که در داخل کشور وجود دارد، سود در واردات است و خیلی ها به سمت این کار می روند. از طرفی سودی که بانک ها به مردم می دادند باعث می شد مردم سرمایه خود را وارد چرخه تولید نکند، طبیعتا هرچه دولت به یک نعت پول تزریق کند تا زمانی که سرمایه مردم وارد آن نشود، نتیجه مطلوبی حال نمی شود.

وی با بیان اینکه برخی هزینه های سربار و موانعی که دستگاه های اجرایی پیش پای تولید می گذارند باعث می شود تا مردم برای سرمایه گذاری در صنعت اطمینان نداشته باشند، افزود: البته وضعیت معیشت مردم و قدرت خریدشان امروز به دلیل مشکلات اقتصادی به شدت کاهش یافته است و این نیز می تواند دلیلی بر استفاده عموم مردم از کفش های بی کیفیت و ارزان چینی باشد که در بازار موجود اند.

سید صالحی با انتقاد از عملکرد بانک ها در اعطا تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: امروز پس از اینکه تولیدکننده موانع پیش روی بسیاری را برای اخذ یک وام می گذراند، بانک تسهیلاتی با بهره بالا پیش روی او می گذارد و در بسیاری موراد دیده ایم که وقتی تولیدکننده از پس اقساط سنگین وام برنیامده، بانک اقدام به مصادره اموال کرده است؛ در کدام کشوری با این فرآیند از تولید داخلی حمایت می شود؟!

ارسال نظرات
آخرین اخبار