فعالیت های گروه جهادی شهید عاصی زاده در روستای هفتادر عقدا

فعالیت دانشجویان دختر اردوی جهادی شهید عاصی زاده اردکان به مدت ده روز در روستای هفتادر عقدا برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۳۱۲۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا، کلاس‌های آموزشی و هنری گروه اردوی جهادی شهید عاصی زاده دانشگاه پیام نور اردکان که به مدت ده روز در روستای هفتادر برگزار شده بود به پایان رسید.
خانم عابدی مسئول این گروه دانشجویی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما در بخش عقدا گفت: گروه اردو‌های جهادی شهید عاصی زاده از دانشگاه پیام نور اردکان که به مدت ده روز در روستای هفتادر عقدا فعالیت داشتند، که اهم این فعالیت‌ها در کلاس‌های آموزشی مرصع کاری، نمد دوزی، آشنایی با فن آوری‌های علم روز نانو، آشنایی با دارو، و مشاوره‌های مامایی و مشاوره‌های خصوصی و همچنین کلاس‌های فوق برنامه شامل محفل انس با قرآن، یادواره شهدا، مشاوره‌های بانوان، کانون تربیت فرزند، پزشک عمومی و چشم پزشک و واکسینه کردن طیور و دام‌های مریض توسط دامپزشک فعالیت داشتند که در بازده ۱۰ روزه به اهالی روستا فنون اصلی را یاد داده تا بتوانند بعد از اردو به این فعالیت‌های مربوطه ادامه بدهند.
عابدی همچنین اظهار داشت این کلاس‌ها با استقبال خوب مردم هفتادر روبرو شد و مردم روستا درخواست نمودند تا در سال‌های آتی نیز این کلاس‌ها با مدت زمان بیشتری برگزار شود.
وی در خصوص انگیزه حضور در این اردو افزود: اردوی جهادی درواقع اردوی خود سازی است، ما در این اردو‌ها شرکت میکنیم تا بدانیم در مواجهه با افکار و مشکلات صبر ما به چه میزان است. ما در این ده روز با دیدن مشکلات مردم و کمبود امکاناتی که میبینیم سطح توقع خود را پایین می‌آوریم و از میزان تجمل زندگی خود کم خواهیم کرد.
خانم عابدی مسئول اردوی جهادی ادامه داد: در این اردو علاوه بر بسیج اردکان، دهیاری و شورای روستای هفتادر همکاری بسیار خوبی با ما داشتند که واقعا جای تشکر دارد، این مدرسه در بدو ورود مخروبه‌ای بیشتر نبود، اما با کمک شورای شهر وسایل اولیه برای آن فراهم شد.
وی عنوان کرد: اردو جهادی در این دوره محدود نمی‌شود بلکه اردو‌هایی برای کودکان روستا در نظر گرفته شده است که بعد از دوره و در زمان‌های مختلف برگزار خواهد شد که برای اولین اردو تصمیم گرفته شده است که بازدیدی از گنجینه شهدای اردکان داشته باشیم.
وی ابراز داشت: در ابتدای کار مراسم افتتاحیه اردوی جهادی با سخنرانی حجت الاسلام سبحانی صورت گرفت و در روز دوم در مراسمی به یاد شهدا حجت الاسلام حیدریان سخنرانی کردند و بعد از یادواره به مشاوره و سخنرانی در در خصوص خانواده پرداختند که مورد استقبال مردم قرار گرفت، در روز سوم نیز جلسه‌ای با عبدالله مروتی درخصوص فضای مجازی داشتیم که این مسئله واقعا گریبانگیر این روستا شده است.
وی اظهار داشت: امروز نیز مشاوره‌ای به این مدرسه دعوت شده است که به بانوان مشاوره خصوصی داده و در پایان نیز جلسه‌ای خواهد داشت که به حمدالله استقبال بالایی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: استقبال روستاییان از کلاس‌ها بسیار خوب است، اما حضور بچه‌ها در مدرسه واقعا چشم گیر است به گونه‌ای که از ۹ صبح تا وقتی این مدرسه باز است کودکان و نوجوانان در آن مشغول یادگیری و بازی هستند.
ارسال نظرات