خبرهای داغ:
سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر تسریع در اجرای طرح مقبره‌الشعرا اظهار داشت: مقبره‌الشعرا، یک طرح مزیت‌دار در شاخص‌های فرهنگی، عمرانی و شهرسازی شهر است و شهرداری تبریز پس ‌از سال‌ها بلاتکلیفی تاریخی، مسئولیت سامان‌دهی این مجموعه را عهده‌دار شده است.
کد خبر: ۸۹۱۳۱۷۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین اسحقی در بازدید از مراحل پیشرفت و عملیات اجرایی مقبره‌الشعرا با بیان این مطلب افزود: در دو سال گذشته، بیش از ۱۵ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز، در دو فاز شمالی و جنوبی این پروژه هزینه شده‌ و فاز جنوبی پروژه در آستانه تکمیل قرار گرفته است.

اسحقی با تاکید بر این‌که ظرفیت‌ها و منابع پروژه باید در خدمت تسریع در پیشرفت آن باشد، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های فاز جنوبی پروژه، می‌تواند مقدمه‌ای برای تسریع در بخش‌های شمالی باشد، که البته این امر، نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

وی با اشاره به این که بسیاری از نامداران تاریخ ادبیات در این محل مدفون هستند، گفت: مقبره‌الشعرا دارای وجهه ملی است و با پیش‌بینی سالن‌ها، تالارها، نگارخانه‌ها و سایر بخش‌های جنبی، در خدمت برنامه‌های فرهنگی شهر، استان و کشور خواهد بود؛ بنابراین، انتظار داریم پیشرفت مطلوب این پروژه در تخصیص اعتبارات ملی و فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

سرپرست شهرداری تبریز متذکر شد: شهرداری تبریز این طرح را به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای هویتی شهر، در اولویت برنامه‌های عمرانی خود قرار داده است؛ اما حجم پروژه بسیار بیشتر از آن است که با تزریق‌های شهرداری به نقطه مطلوب هدایت شود.

اسحقی ادامه داد: در آستانه روز ملی شعر و ادب و سالروز درگذشت استاد شهریار، از استاندار محترم و نمایندگان عزیز، خواهشمندیم تقویت منابع این پروژه را به طور جدی مد نظر قرار دهند؛ در این صورت، با توجه به قابلیت‌های عمرانی شهرداری تبریز می توان امیدوار بود که مراسم ویژه این روز، سال آینده در محیط شایسته شعر و ادب فرهنگ در مقبره‌الشعرا برگزار شود.

ارسال نظرات