خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان با اشاره به مسابقات فوتسال کارکنان زندان‌های سراسر کشور گفت: ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای سلامتی جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامتی روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.
کد خبر: ۸۹۱۳۱۸۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

نقش مؤثر ورزش در سلامتی روانی و پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن محمدیاری عصر امروز در آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان زندان‌های  سراسر کشور، ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره شهدا که با جان و خون خود امنیت، عزت و حرمت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، اظهار داشت: با عنایت خداوند و مساعدت مسئولین سازمان و فعالیت‌های شبانه‌روزی همکاران در اداره زندان‌های استان همدان و تلاش چند روزه ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات، توانستیم این دوره از رقابت‌ها را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه انسان‌ها برای رشد و اعتلای شخصیت خود نیاز به تحرک بدنی و رقابت در این عرصه‌ها را دارند، ادامه داد: هدف مسئولین سازمان از گنجاندن این قبیل برنامه‌ها در تقویم‌های آموزشی سازمان ارتقاء سطح سلامت و بالا بردن روحیه مشارکت، تعاون، همدلی، برادری و صمیمیت در بین کارکنان است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان خاطرنشان کرد: ورزش در تقویت رشد جسمانی، تأمین سلامت روانی و توسعه مهارت‌های اجتماعی نقش مهم و بسزایی را ایفا می‌کند.

وی افزود: مطالعات در علوم رفتاری و ورزشی نشان داده است چنانچه فعالیت‌ها و رقابت‌ها سالم باشند و به نحوی عقلانی و منطقی بر آنها نظارت به عمل آید، می‌تواند یکی از پایه‌های رشد کامل هر فردی باشد.

محمدیاری با بیان اینه ورزش بخش مهم و انکارناپذیر از فرهنگ جامعه ما و برخاسته از مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع) است، اضافه کرد: از ویژگی‌های ورزشکارن با روحیه پهلوانی جوانمردی، صداقت،  درستی، انسان دوستی، یاری دادن به دیگران و دستگیری از ضعفا است. 

وی گفت: ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای سلامتی جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامتی روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان ادامه داد: امید است با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در سازمان و اهمیت ویژه‌ای که ریاست سازمان به موضوع توان‌افزایی و شادابی و تندرستی پرسنل دارند، شاهد برگزاری رقابت‌های مشابه در طول سال باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات