آب آشامیدنی و جاده دسترسی بیشترین مطالبه مردم روستای قلات و کریم آباد از آقای نماینده+ تصویر

کد خبر: ۸۹۱۳۱۹۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج رسیدگی به مشکلات کمبود آب آشامیدنی، جاده دسترسی، زیرساخت‌های گردشگری، اینترنت و حریم روستا‌ها در صدر درخواست‌های مردمی بود که صبح امروز در بازدید مسئولان از روستا‌های کریم آباد و قلات واقع در بخش مرکزی شهرستان بویراحمد مطرح شد.
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که این روز‌ها حضورش در مناطق مختلف شهرستان‌های دنا و بویراحمد برای پیگیری مطالبات مردم ستودنی است در گفتگو با خبرنگار مااظهار کرد: نمایندگان مجلس علاوه بر پیگیری امور و وظایف در سطح ملی، مطالبات مردم حوزه انتخابیه و استان را نیز در دستور کار دارند و به همین منظور، در نشست‌هایی با حضور مسئولان استان و شهرستان ها، گره گشایی از مشکلات مردم به ویژه مناطق روستایی و اطراف شهر‌ها را پیگیری می‌کنند.

غلام محمد زارعی گفت: مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد در بازدید صبح امروز نسبت به حل مشکلات مردم روستا‌های این شهرستان قول‌های مساعدی را مطرح کردند و به طور قطع، مطالبات مردم این مناطق را پیگیری می‌کنیم تا وعده‌های مطرح شده محقق شود.
 
نماینده‌ی مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی درمراسم کلنگ آغاز عملیات طرح هادی روستای کریم آباد در یاسوج گفت: بهسازی روستای کریم آباد با اجرای این طرح آغاز می‌شود.

 زارعی به برخی قابلیت‌های روستا‌های بویر احمد اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در این روستا‌ها به ایجاد زیرساخت‌ها نیاز دارد.

وی گفت: مرحله دوم و سوم اجرای طرح هادی در روستای کریم آباد پس از تامین اعتبارات مورد نیاز انجام می‌شود.
روستای گردشگر پذیر و زیبای قلات دومین روستایی بود که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران کل و مدیران شهرستانی به مطالبات مردم در این روستا پاسخ دادند.
 
زارعی درآیین کلنگ زنی پروژه طرح هادی روستای قلات در جمع خبرنگاران افزود: برای توسعه ارتباطات و اینترنت نیاز به توسعه زیرساختی است و در همین راستا مکاتباتی با وزارت ارتباطات انجام می‌شود و همچنین احصای شرایط وضعیت ارتباطی برای تحقق این امر انجام خواهد شد.

زارعی خاطر نشان کرد: فرصت‌هایی که در حوزه گردشگری وجود دارد، بسیار مهم است و اگر به این سمت برویم و از ظرفیت‌های شغلی غیر اداری و بخصوص حوزه گردشگری استفاده کنیم و متمرکز شویم، شغل‌های غیر اداری و با درامد بهتر محقق می‌شود.

نماینده بویراحمد و دنا استفاده از تسهیلات کم بهره و با نرخ سود پایین را ظرفیتی مناسب برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دانست و بیان کرد: روستا‌های مختلفی در استان در حوزه‌های متنوع گردشگری پتانسیل دارند و باید برای توسعه این بخش تلاش کرد.

زارعی با اشاره به مشکلات روستای قلات و همچنین اقدامات انجام شده در این روستا گفت: برای طرح اجرایی در این روستا اعتباراتی در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود اعتبارات از منابع دیگر هم به پروژه تزریق شود و همچنین اقداماتی در حوزه کشاورزی انجام شده است و باید در آینده نیز تلاش‌های بیشتری انجام شود.

وی از پیگیری برای روکش آسفالت این روستا خبر داد و بیان کرد: اصلاح شبکه برق قسمتی از ضروریات است و باید اقداماتی انجام شود و ایجاد چمن مصنوعی، بهبود وضعیت آبرسانی کشاورزی و توسعه گردشگری از اولویت‌های کاری در روستای قلات خواهد بود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس سیاست‌های کلی، تا دو سال آینده تمامی روستا‌های استان به اینترنت مجهز می‌شوند.
گزارش و عکس اسحاق باقرزاده
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار