در اجتماع غدیریون شهرستان شهرکرد عنوان شد:

عدالت موجب پیشرفت جامعه می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عدالت موجب پیشرفت جامعه می‌شود گفت: در جامعه باید عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... وجود داشته باشد تا جامعه پیشرفت کند.
کد خبر: ۸۹۱۳۲۱۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در اجتماع غدیریون شهرکرد با بیان اینکه ولایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اگر ولی امر مسلمین، امر کند جای هیچ چون و چرایی نیست و باید همه در برابر امر ولی مطیع باشند چرا که خداوند با رسالت، امامت و هدایت که برترین و عظیم‌ترین نعمت‌ها هستند بر مردم منت گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه نعمت ولایت برتری نسبت به دیگر نعمت‌های پروردگار دارد عنوان داشت: ما برای بودن به این عالم نیامده ایم و هدف از آمدن ما انسان‌ها الهی شدن و در مسیر رضایت خداوند حرکت کردن می‌باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خودسازی کافی نیست و باید جامعه را بسازیم خاطرنشان کرد: برای اصلاح جامعه باید همه عامران به معروف و ناهیان منکر باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه رابطه انسان با خدا از طریق نماز و با مردم به واسطه زکات صورت می‌گیرد، افزود: اولین جلوه اقامه نماز در سرزمین وحی نابودی آل سعود است چرا که نفس نماز با ظلم و ستمگری سازگار نیست.

وی آتش به اختیار را ترجمه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: جامعه‌سازی قرآنی باید مبتنی بر امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها صورت گیرد، امروزه به برکت خون شهدا نظام اسلامی داریم، لذا باید برای گسترش خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها تلاش کنیم دستگاه‌های اداری نیز باید جلوه گسترش امر به معروف و نهی از منکر باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرآیند مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی برای رسیدن به تمدن اسلامی و دولت اسلامی تصریح کرد: فضای مجازی باید با مدیریت مدیران در خدمت جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه نشاط و پیشرفت در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است اظهار کرد: جوانان باید در جامعه نشاط داشته باشند چرا که معتقدیم مزیتی که امروز در رسانه‌ها و مراکز آموزش ما وجود دارد نشانگر آن است که خواهان جامعه‌ای با نشاط و پیشرفته اما مبتنی بر سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی به معنای آن نیست که جامعه به دو بخش فقیر و غنی تبدیل شود، گفت: در اسلام به هیچ امری بعد از توحید به اندازه عدالت توصیه نشده است چرا که عدالت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... منجر به رشد و توسعه جامعه می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: جوانان امروز ولایتمدار هستند و توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف این امر را نشان دهند؛ شهید حججی‌های بسیاری در جان و روان ملت ما وجود دارد کشور ما به برکت ولایت فقیه انسجام دارد و بن‌بستی در کشور وجود ندارد، مردم امروز روحیه بندگی خدا، عشق به رهبر، جان دادن و جانفشانی در راه خدا و ایستادگی در برابر قدرت‌ها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه داریم تلاش کنیم تا نظام و اهداف مقدسش نائل شود و با وحدت و یکپارچگی کشور در حوزه اشتغال و تولید روبه جلو حرکت کنیم؛ همه ما به ویژه مسؤولان نظام باید به قشر محروم و مستضعف توجه خاصی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار