خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سپاه درمیان گفت: هدف مجموعه بسیج از اجرای برنامه های فرهنگی و بازسازی واقعه غدیر ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است.
کد خبر: ۸۹۱۳۲۵۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرمگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خدادادی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی در شهرستان درمیان انجام می شود.

وی افزود: هدف مجموعه بسیج از اجرای برنامه های فرهنگی و بازسازی واقعه غدیر ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است.

فرمانده سپاه درمیان با اشاره به واقعه غدیر، گفت: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و مورد اتفاق تمام مذاهب به ویژه اهل تشیع است.

وی به آماده سازی 720 متر مربع برای نمایشگاه در این محل اشاره کرد و گفت: غار حرا ، تولد حضرت علی(ع) ، دعوت خویشاوندان ،  اهدا انگشتر ، لیله المبیت، نزول آیه تطهیر ، مباهله ،اکرام ایتام از برنامه های این نماشگاه است.

 سرگرد خدادادی با بیان اینکه میان وعده و نهار برای 5 هزار نفر ، قرعه کشی 5 کمک هزینه کربلا نیز برای این مراسم پیش بینی شده است، گفت: 20 نفر نخل و 13 شتر و اسب نیز برای این برنامه آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت پس از اتمام برنامه و آماده سازی مکان برای پارکینگ وسایل نقلیه نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان در روز عید سعید غدیر در روز سه شنبه 18 شهریور برگزار می‌شود، گفت: بازسازی واقعه غدیر در ساعت 9 صبح در محل بین روستای گسک و منصورآباد برگزار می‌شود و برای اجرای این نمایش 400 نفر شامل بازیگران اصلی و سیاهی لشکر به کار گرفته شده است.

فرمانده سپاه درمیان در پایان از همه افرادی که ما را در این مهم یاری کردند، تشکر کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها