امام جمعه بابلسر: انسانی تکليف‌مدار چون شهيد بزرگوار حججي، در حال مبارزه با داعش در خاک سوریه برای ایجاد امنیت ایران اسلامی جانش را فدا کرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۲۹۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از  روابط عمومی ناحیه گلوگاه، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه شهرستان بابلسر در یازدهمین یادواره شهدای روستای اِوارد از توابع شهرستان گلوگاه گفت : امروز روز عرفه است، شب‌های مهمی در طول سال داریم، در میان روزها نیز یک روز ممتاز هست، آن هم روز عرفه است، روز ویژه خداوندیست، امروز روز نیایش، روز دعاست و روز حاجت خواستن است.

وی افزود : ما در دنیا نیامدیم به هر قیمتی هست زندگی کنیم، ما به دنیا آمدیم تا قیمتی پیدا کنیم!  طوری در دنیا باشیم که خداوند خریدار ما باشد.

وی خاطر نشان کرد: با استناد آیات و روایات کارهایی را باید انجام دهیم تا به سعادت برسیم: انجام واجبات، در کنار واجباتی که انجام می‌دهیم مراقب باشیم تا واجبات دیگر خود را ترک نکنیم، شرط اقتصادی؛ یعنی لقمه‌ای که خورده می‌شود باید حلال باشد، امور اجتماعی، شرط سیاسی؛ یعنی ولایت مداری، ترک گناه، صبر و مقاومت و داشتن روحیه ایثار و فداکاری راه رسیدن به سعادت‌اند.

امام جمعه بابلسر گفت: شهید حججی، این شهید بزرگوار یک انسان تکلیف‌مدار بود و برای امنیت ایران اسلامی در خاک سوریه با داعش مبارزه کرد، زیرا تروریست‌ها آرامش جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفتند، حراست از ارزش‌های اسلام، مهمترین هدف شهدا بود، امروز وظیفه ماست که ادامه‌دهنده راه آنها باشیم. در وصیتنامه شهیدان آمده است که هیچگاه ولایت فقیه را تنها نگذارید.

وی گفت: «چطور می شود؛ انسانهایی دم از مسلمانی می‌زنند، اما با رژیم صهیونستی هم دست می‌شوند، چطور می‌شود؛ در همین مملکت ما دم از اسلام بزنند اما شعار “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” سر دهند ؟ حال می‌گویند که کوتاه بیایید ؟! »

قلی‌پور ادامه داد : اختلاف اعتقادی است، آیا می‌توان به کشتار مسلمانان بی‌تفاوت ماند ؟ اگر امروز در سوریه مدافعین حرم دفاع از حریم ولایت می‌کنند در واقع به عنوان یک تکیلف دفاع می‌کنند و امنیت مردم خود را تأمین می‌کنند

ارسال نظرات