بر اساس تعالیم دینی، بر ضرورت پرهیز از اندوختن لقمه حرام تأکید شده است که امروز نیز کم کاری و کم فروشی، نوعی اندوختن لقمه حرام محسوب می شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۰۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جشنواره شهید رجایی شهرستان ابهر و تج  گفت: طبیعتاً انتخاب کارمند نمونه، اقدامی است که با توجه به گستردگی تعداد کارمندان، نمی توان به همه افراد شاغل در یک سازمان و نهاد دولتی تعمیم داد و به دلیل نسبی بودن این موضوع، فاصله افراد با یکدیگر در زمینه برگزیده شدن به عنوان نمونه کم است که بنابراین باید مکانیزم شایسته سالاری در انتخاب مدیران و مسئولان نظام اداری حاکم شود.

جواد رحمتی افزود: در جشنواره شهید رجایی معمولاً کارمندان به صورت سمبلیک مورد تقدیر قرار می گیرند تا الگویی باشند برای سایر کارمندان دولت که این خود موجب تلاش هرچه بیشتر سایر کارمندان برای نمونه و الگو شدن می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: سیستم اداری یک مجموعه، باید به گونه ای باشد که کارمند و یا کارشناس آن سیستم، احساس کند با تلاش در آن سیستم و اجرای توانمندی های خود، می تواند به ارتقا شغلی برسد. اما متأسفانه این اتفاق در سیستم های اداری کشور آن چنان نمود ندارد و افراد در بعضی از موارد، بدون طی کردن مسیرهای معمول، به پست های مهم می رسند و این موجب می شود تا این ذهنیت در افراد شکل بگیرد که چون از راه درست نمی توان به ارتقاء شغلی رسید، پس لزومی به تلاش نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: بر اساس تعالیم دینی، بر ضرورت پرهیز از اندوختن لقمه حرام تأکید شده است که امروز نیز کم کاری و کم فروشی، نوعی اندوختن لقمه حرام محسوب می شود.

جواد رحمتی افزود: یک کارمند نسبت به وظیفه ای که به او داده شده، مسئول است و در همین راستا، انجام کارهای شخصی در زمان انجام وظایف سازمانی، اقدامی همانند اندوختن لقمه حرام می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ملاک ارزیابی یک سیستم اداری، کنترل خروجی آن، میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان و مشتریان آن سیستم است، اظهار داشت: البته این امر، به معنای جلب رضایت همه نیست؛ چرا که برای هر سیستمی، یک مدلی تعریف شده و فعالیت کارکنان آن سیستم، باید بر اساس آن مدل باشد و در جایی که تقاضایی خلاف مقررات از سوی مراجعه کنندگان صورت گرفت، توانایی نه گفتن به آن وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: همه کارمندان شاغل در بخش دولتی باید متوجه این نکته باشند که به خاطر فعالیتی که در قبال آن مزدی دریافت می شود، نباید بر سر کسی منت گذاشته شود و هر کارمندی باید بداند به تناسب وظیفه ای که دارد، حقوق دریافت می کند و حق هیچگونه اعتراضی در این زمینه وجود ندارد.

جواد رحمتی افزود: بخش خصوصی، کارهای دولتی را با نیروی کمتر و کیفیت بالاتر انجام می دهد و در ادارات دولتی، همان کار با تعداد نیروی کاری بیشتر و کیفیت پایین تر انجام می شود که این موضوع، خود موجب نارضایتی بین ارباب رجوع می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ضروری است مسئولین حراست سازمان های مختلف دولتی، به دنبال عیب یابی سیستم های اداری باشند تا بتوان به موقع جلوی بروز فسادهای اداری را گرفت، گفت: بعضی از مردم در خصوص وجود ضابطه در دستگاه های اجرایی به جای استفاده از قوانین و دستورالعمل ها در راستای خدمت به مردم ابراز نگرانی می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خاطر نشان ساخت: برای حل مشکل وجود ضوابط و روابط به جای دستورالعمل ها و قوانین، ضروری است تا همه نهادهای دولتی، مساعدت و اقدامات لازم را انجام دهند.

جواد رحمتی افزود: مدیران باید افراد شاغل در مجموعه خود را برای خدمات رسانی بهتر، کسب رضایتمندی بیشتر مشتریان و همچنین برطرف کردن ذهنیت منفی، درست مدیریت کنند.

ارسال نظرات