حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز گفت: باید مقابله با خطر انقلاب زدایی از حوزه ها جزو مسائل اصلی طلاب و روحانیون باشد.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۲۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه شورای هماهنگی حوزه های علمیه و بسیج طلاب استان چهارمحال و بختیاری در دفتر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، در این جلسه با اشاره به شاخصه های انقلابی گری در حوزه از منظر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رسالت اصلی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه تبلیغ دین و تعمیق باورهای دینی آحاد مردم در جامعه می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: مرجعیت دینی از عوامل اصلی و  مؤثر در تحکیم پایه‌ های انقلاب اسلامی است و به همین دلیل انقلاب زدایی از حوزه های علمیه درصدر برنامه های دشمنان قرار دارد.

وی، ادامه داد: براساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، طلاب و روحانیون رسالت بزرگی برای مقابله با انقلاب زدایی از حوزه های علمیه دارند و باید ضمن پرهیز از انجام کارهای سطحی، از راه، فکر کردن و اندیشیدن و حکمت‌آمیز برنامه‌ریزی کردن، مجموعه‌های برنامه‌ریزی شده را برای ارتقای بینش انقلابی طلاب و آحاد مردم تهیّه نموده و دنبال نمایند.

وی، با اشاره به اهمیت پرداختن به مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب در حوزه و سطح جامعه از سوی علما، فضلا و طلاب، روحانیون و واعظان و سخنوران، گفت:روحیه استکبارستیزی متمایز کننده اصلی نظام اسلامی با سایر نظام ها می باشد که باعث شد معادلات نظام بین المللی را در دنیا تغییر دهد و راز دشمنی نظام سلطه و استکبار با انقلاب اسلامی نیز در همین راستاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی؛ " اگر نظام اسلامی در قبال نظم منحطّ جهانی هویّت خودش را از دست داد، شکست خواهد خورد"؛ لذا با توجه به اهمیّت نظام اسلامی از باب حفظ روحیه استکبار ستیز و انقلابی گری باید در حوزه های علمیه به این موضوع مهم بیش از پیش اهمیت داده شده و توجه گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، رسالت طلاب و روحانیون در افشای چهره اصلی نظام ظالمانه و غیر عادلانه مبتنیِ بر ظلم و زور و تزویر را از رسالتهای قشر حوزوی و نخبگان دانشگاهی دانست و گفت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، استکبار جهانی با اسلام غیر سیاسی و اسلامی که کاری به کار این‌ و آن ندارد نه اهمّیّتی می دهد و نه مخالفتی دارد.

وی، ادامه داد: دشمنان می خواهند اسلام سیاسی را که مدیریت جامعه را برعهده گرفته و می خواهد احکام اسلام ناب را بر اساس دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم در جامعه نهادینه سازد، از بین ببرند؛ لذا بایستی مسئله‌ی انقلابیگری در حوزه ها جدی گرفته شود و قطعاً باید مقابله با خطر انقلاب زدایی از حوزه ها جزو مسائل اصلی طلاب و روحانیون باشد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه؛ دشمن با حوزه و طلبه انقلابی مشکل دارد، تأکید کرد: حوزه انقلابی، روحانی و طلبه انقلابی و روحیه انقلابی می تواند آرمانهای انقلاب اسلامی را حفظ کرده، ترویج داده و به سرمقصود و هدف نهایی رهنمون سازد.

ارسال نظرات