خبرهای داغ:
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین اذعان کرد:
با توجه به میزان و نسبت تولید و مصرف برق در استان مصوب گردید رویکرد استان به سمت نیروگاههای بادی و خورشیدی بوده و اولویت تولید برق از طریق این نیروگاهها باشد.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۳۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین با اعلام این خبر گفت: در هفتمین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان وضعیت متقاضیان نیروگاههای تولید انرژی در استان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به میزان و نسبت تولید و مصرف برق در استان، ظرفیت های اعلام شده گاز، مسائل زیست محیطی، تعداد مجوزهای صادره و میزان پایین تحقق پذیری آن و برهم خوردن سازمان فضایی، مصوب گردید رویکرد استان به سمت نیروگاههای بادی و خورشیدی بوده و اولویت تولید برق از طریق این نیروگاهها باشد.
مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل افزود: در خصوص پروژه های CHP تولید برق توسط مولدهای مقیاس کوچک مقرر گردید درخواست های تولید برق پروژه های 5 مگاوات و بیشتر، در کنار پروژه دیگر شکل گرفته و از برق و حرارت تولیدی برای پروژه خود استفاده نمایند.
اسماعیلی بیان داشت: برای پروژه های پایین تر از آن نیز صدور موافقت نامه شرکت برق اولاً در مناطقی باید باشد که پرت و افت ولتاژ وجود داشته باشد. ثانیاً تأییدیه شرکت گاز جهت امکان تأمین گاز وجود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در پایان مقرر گردید شرکت برق گزارشی درخصوص مناطقی که افت ولتاژ و پرتی برق بالا دارد، به جلسه کارگروه ارائه
نماید و نسبت به ابطال پرونده های باز بدون فعالیت ( CHP ها) اقدام و گزارش آنرا به جلسه کارگروه، همچنین به مرکز خدمات سرمایه گذاری ارائه نماید.
گفتنی است هفتمین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان تشکیل گردید.
1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها