خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی قم عنوان کرد:

انجام 5500 نفر روز اردوی جهادی توسط دانشجویان قمی در تابستان امسال

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی قم گفت: از ابتدای تابستان سال جاری تاکنون پنج هزار و 500 نفر روز اردوی جهادی توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه های قم به ثبت رسید و این روند تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۴۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
5500 نفر روز اردوی جهادی توسط دانشجویان قمی در تابستان انجام شد
محمد عمو عبدالهی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، گفت: درایام تابستان سالجاری با حضور پر شور دانشجویان قمی برای خدمت رسانی به محرومان، ۱۱ اردو درمقاطع مختلف زمانی توسط ۱۶ گروه جهادی به انجام رسید.


وی بیان کرد: این اردو‌ها درمناطق محروم قم و همچنین دراستان‌هایی همچون فارس، اصفهان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کرمانشاه برگزار شد و طی آن علاوه برکار‌های عمرانی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه گردید.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی قم متشکل ازدانشجویان بسیجی در زمینه‌های بهداشت و درمان، عمرانی، خدماتی، آموزشی و تربیتی درطول ایام سال درحال خدمت رسانی به مردم مناطق محروم استان و کشور هستند و حتی در سال‌های اخیر تعدادی از جهادگران برای کمک به مردم محروم کشور‌های همسایه همچون عراق به این مناطق سفر کرده اند.

عمو عبدالهی گفت: وظیفه پشتیبانی از گروه‌های جهادی بر اساس قانون در هر استان بر عهده استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی آن است و اگر کمک‌های مادی و معنوی مورد نیاز به هنگام در اختیار گروه‌های جهادی قرار گیرد، توان کمک رسانی آنان به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که گروه‌های جهادی در هر زمینه‌ای از بدنه کارشناسی قوی برخوردار هستند، افزود: خدمات بهداشت و درمان در گروه‌های جهادی توسط دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود و مردم مناطق محروم استقبال خوبی از خدمات ارائه شده توسط این گروه‌ها در بخش پزشکی و دندان پزشکی داشته اند.

وی ادامه داد: هدف اردو‌های جهادی آشنا ساختن دانشجویان جوان با مشکلات اصلی مردم و جامعه است تا آنان در آینده به مدیرانی توانمند و دلسوز تبدیل شوند و با اعتقاد راسخ تمام تلاش خود را برای حل مسائل نظام اسلامی به کار گیرند.

مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی قم گفت: حضور چشمگیر طلاب در کنار دانشجویان بسیجی در اردو‌های جهادی علاوه بر پررنگ ساختن فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم، موجب تقویت پیوند میان حوزویان و دانشگاهیان به عنوان دو عضو اصلی جامعه نخبگانی کشور می‌شود.

وی بیان کرد: اقشار مختلف بسیج در کنار دانشجویان بسیجی در اردو‌های جهادی حضور دارند و به همین دلیل تاثیر گذاری این اردو‌ها بسیار فراتر از حد انتظار است که نمونه‌هایی از آن در جریان خودکفایی اقتصادی مردم مناطق محروم قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در میان مردم مناطق محروم، زمینه سازی برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی و راه اندازی کسب و کار‌های کوچک، از جمله اصلی‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی است که توسط کارشناسان و صاحب نظران این عرصه انجام می‌شود.

بسیج دانشجویی قم در تمام دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی، ۵۰ واحد تشکیلاتی فعال دارد و ۱۴ هزار دانشجوی بسیجی در آن به انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی مشغول هستند.
ارسال نظرات