فعال بسیج دانشجویی اقلید گفت: دانشجویان در دانشگاه از دو جهت تخصص و ایمان تربیت می‌شوند تا به‌عنوان یک قشر تحصیل‌کرده محور روشنگری اجتماعی را به دست‌گیرند و در صورتی موفق خواهند شد که بتوانند آگاهی خود را در مسیر ارزش‌های الهی به‌کارگیرند.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۴۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از استان فارس؛ فاطمه شمسی زاده فعال بسیج دانشجویی اقلید در گفتگو با خبرنگار ما دانشگاه را مبدأ همه تحولات و مقدرات یک کشور دانست و بیان داشت: دانشگاه یک کشور را تباه یا اصلاح می‌کند و مرجعی برای انسان‌سازی است و دانشجویان در دانشگاه از دو جهت تخصص و ایمان تربیت می‌شوند تا به‌عنوان یک قشر تحصیل‌کرده محور روشنگری اجتماعی را به دست‌گیرند و در صورتی موفق خواهند شد که بتوانند آگاهی خود را در مسیر ارزش‌های الهی به‌کارگیرند.

وی نقش ولایت و رهبری را مهم‌ترین نقش در کنترل شرایط و بحران‌ها ذکر کرد و افزود: امام خمینی (ره) در شرایطی که کشور فاقد قدرت بازدارنده‌ی دفاعی لازم بود انرژی و توانایی ناشناخته عظیم ملت ایران را به جریان انداخت و استراتژی مدیریت مردمی و انقلابی و تحول‌آفرین در جنگ به وجود آمد.

این دانشجوی بسیجی راجع به جنگ ایران و عراق گفت: پیش از آغاز جنگ بین ایران و عراق روابط بین دو کشور تیره شده بود و جاه‌طلبی‌های سیاسی و اختلافات مرزی دو کشور دلایل اصلی جنگ بین دو کشور بود.

وی در خصوص ادامه جنگ بیان داشت: علت آن این بود که عراق به‌عنوان متجاوز شناسایی و تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت از سوی عراق، بررسی شود که این موردقبول رژیم عراق و سازمان بین‌المللی نبود. از طرفی نقاطی در شلمچه، طلائیه و طول مرز از قصر شیرین در اشغال عراق بود و شهرهای سومار، مهران، نفت شهر عملاً در اشغال دشمن بود و امکان آزادسازی این نقاط از راه مذاکره غیرمعقول به نظر می‌رسید و راهی جز ادامه جنگ وجود نداشت و درحالی‌که نیروهای خودی روی دور پیروزی قرار داشتند توقف در جنگ و چانه‌زنی در پشت میز مذاکره برای آزادی نقاط مرزی آزادشده صحیح نبود و عملیات مرصاد برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری اشغال‌شده انجام گرفت.

شمسی زاده مدافعان حرم را دنباله‌رو شهدای دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: مدافعان حرم با الهام گرفتن از شهدای هشت سال دفاع مقدس به جنگ داعش می‌روند و از حرم اهل‌بیت دفاع می‌کنند.

وی در خصوص درس‌های مقاومت و دوران دفاع مقدس گفت: الگو شدن برای سایر ملل به‌خصوص مسلمانان، شناخته‌تر شدن انقلاب اسلامی و دین اسلام و اصول و ارزش‌های ملت و دولت ایران، دفع قطعی و پایدار و همیشگی تجاوز و متجاوز، اثبات حقانیت خود و اثبات متجاوز بودن رژیم عراق به دیگر کشورها و ثبت و پایدارسازی نظام اسلامی از دروس دفاع مقدس و مقاومت است.

این دانشجوی بسیجی در خصوص نحوه نهادینه‌سازی مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: قصد قربت و توکل بر خدا، ولایت مداری و ولایت‌پذیری، خودباوری و اتکا به توان داخلی، مردم‌گرایی و اخلاق‌مداری، توانایی بالای مدیریت و سازمان‌دهی تشکیلات، ساده زیستی و پرهیز از تشریفات راه‌های نهادینه‌سازی مدیریت جهادی است.

ارسال نظرات