جاده پونل از دهه 40 در حال ساخت بوده و علیرغم راه اندازی این جاده هنوز اداره کل راه وشهرسازی گیلان نتوانسته است مشکل چند ساله رانش در این جاده را حل کند.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۶۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جاده خلخال به پونل که بیش از 70 کیلومتر مسافت دارد شهرستان خلخال را در کمترین زمان به شهرستان رضوانشهر استان گیلان اتصال می دهد ولی علیرغم این که این جاده از دهه 40 شروع به ساخت شده و در سال های اخیر نیز به عنوان یک جاده حیاتی برای مردم شهرستان خلخال به استان گیلان بوده ولی بی توجهی اداره کل راه شهرسازی و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به کیلومتر 37 این جاده موجب نارضایتی مسافران کشوری به شهرستان خلخال شده است.

مردم از آقایان مسئولین گیلانی که با  ماشین های آنچنانی  و با پلاک های منطقه آزاد در سطح استان تردد می نمایند و  در سیر و سیاحت هستند  خواستند تا با گذر از این جاده و دیدن وضعیت رانش زمین در این منطقه  فکری به حال این رانش بکنند.

به گفته ییلاق نشینان ساکن در کیلومتر 37  جاده پونل به خلخال  چندین بار تلفنی وحضوری  این مشکل به مسئولین استان گیلان گفته شده ولی هیچ توجهی به حرفشان نشده است.در حال حاضر با گذر از این جاده مسافرانی که از مرکز کشور با زیبایی جاده پونل به خلخال روبرو می شوند با رسیدن به این منطقه رانش از مسئولین استان گیلان گله مند هستند.

مردم از نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خواستند تا با انجام مذاکراتی با نماینده مردم رضوانشهر استان گیلان  ضمن چاره جویی  سریع برای رفع این مشکل  اداره کل راه شهرسازی گیلان را به انجام وظایف خود در قبال جاده های مواصلاتی به سایر استان ها و همچنین جاده خلخال به پونل مکلف نمایند.

در موقع بارندگی عبور از منطقه رانش رانندگان را با مشکلات مختلفی مواجه می سازد .

همچنین بیشترین حوزه استحفاظی جاده زیبایی خلخال به پونل در در محدوده حوزه استحفاظی گیلان قرار داد.

 

منبع:ازناو

 

ارسال نظرات