زيارت حرم بی بی رحیمه(س) براي اولين بار پس از هجوم نیروهای وزارت آذربایجان به نارداران

برای نخستین بار پس از حمله وزارت کشور جمهوری آذربایجان به نارداران، گروهی از فعالان اتحادیه اجتماعی، حرم بی بی رحیمه (س) را در نارداران بطور دستجمعی زیارت کردند.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۹۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، برای نخستین بار پس از حمله «قشون داخلی» وزارت کشور جمهوری آذربایجان به نارداران در دسامبر ۲۰۱۵، گروهی از فعالان اتحادیه اجتماعی «دعوت به معرفت» ، حرم «بی بی رحیمه» (س) را در نارداران بطور دستجمعی زیارت کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «هدف ۱۴» ، گروهی از اعضاء و هواداران اتحادیه اجتماعی «دعوت به معرفت» به ابتکار حاج الچین مناف اف، رییس این اتحادیه و هیات مدیره آن، حرم «رحیمه خانم» (س)، خواهر گرانقدر امام رضا (ع) را در نارداران زیارت کردند.

الچین مناف اف گفت: هدفشان از رفتن به نارداران، زیارت و همچنین برگزاری مراسم ایام شهادت طفلان حضرت مسلم بوده است که با ایام عید قربان نیز مصادف شده است.

الچین مناف اف برای زیارت کنندگان درباره زندگی طفلان مسلم و ظلمی که به آنها روا داشته شد و شهادت فاجعه بار آنها به دستور ابن زیاد سخن گفت.

سپس مجلس عزا برپا شد و ضمن مرثیه خوانی ، مومنین سینه زنی کردند و سپس در داخل حرم، نماز زیارت خواندند.

زیارت کنندگان همچنین بطور دستجمعی مزار حاج علی اکرام علی اف، پایه گذار حزب اسلام جمهوری آذربایجان را زیارت کردند.

حاج الچین مناف اف تاکید کرد که حاج علی اکرام علی اف ، نخستین کسی بود که اسلام را در جمهوری آذربایجان شکوفا و اسلام سیاسی را پایه گذاری و حزب اسلام جمهوری آذربایجان را تاسیس کرد.

پایگاه اینترنتی «هدف ۱۴» ( متعلق به اتحادیه اجتماعی دعوت به معرفت ) عکس و تصاویری از این زیارت دستجمعی منتشر کرد.

 

///

////

////

////

 

منبع:آران مغان

 

ارسال نظرات