رئیس اداره محیط زیست مشگین شهر :

وضعیت محل دفن زباله روستای موئیل مشگین شهر بحرانی است

یوسف محمدی گفت: با توجه به بازدیدهای مکرر از محل دفن زباله موئیل و وجود شرایط بحرانی زیست محیطی در منطقه درخواست برخورد قانونی با دهیاری این روستا به مسوولان ذیربط ارائه شده است.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۲۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یوسف محمدی گفت: با توجه به بازدیدهای مکرر از محل دفن زباله موئیل و وجود شرایط بحرانی زیست محیطی در منطقه درخواست برخورد قانونی با دهیاری این روستا به مسوولان ذیربط ارائه شده است.

او افزود: تخلیه زباله ها بصورت روباز در داخل مسیر گردشگری، خاکدهی نامناسب و وجود حشرات و جانوران موذی، ورود احشام دامداران به محل تخلیه زباله و احتمال بروز خطرات بهداشتی و مخدوش کردن چهره طبیعت منطقه از جمله مشکلات موجود در محل دفن زباله روستای موئیل است.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در خصوص انتقال زباله های این روستا به محل دفن زباله مشگین شهر گفت: با توجه به بی توجهی دهیاری این روستا به اخطاریه ها و تذکرات قبلی، درخواست رسیدگی قانونی به این معضل به مسوولان شهرستان ارائه شده است.

سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود ۲۵۶ کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال ۲۷۵ کیلوگرم می باشد. شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
دهها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با دهها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.

سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.

 

منبع:خیاو نیوز

 

ارسال نظرات