مسئول بسیج عشایری سپاه عاشورا از توزیع سرویس های بهداشتی در بین عشایر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۳۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، "اسرافیل نژاد" مسئول بسیج عشایری سپاه عاشورا از توزیع سرویس های بهداشتی در مناطق عشایری آذربایجان شرقی خبر داد.

وی افزود: این امر خیر و خداپسندانه که با همکاری صمیمانه سازمان بسیج جامعه عشایری کشور و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و اداره کل امور عشایری صورت گرفته است، در امر بهداشت فردی و اجتماعی در بین عشایر نقش مهمی دارد.

اسرافیل نژاد بیان داشت: تکرار چنین کارهایی خصوصا ایجاد حمام های صحرایی در بین عشایر و تامین امکانات اولیه و بسیار ساده برای عشایر کوچرو انگیزه ای خواهد بود تا عشایر عزیز دیگر فکر مهاجرت به شهرها و ترک دام را نکنند.

این مقام مسئول از مسئولین کشوری و همچنین مسئولین اجرایی خواستار شد که بیشتر از این در خدمت این قطب مولد و تولیدکنندگان بی ادعا باشند؛ چرا که تنها در استان آذربایجان شرقی جمعیت ۲ درصدی بیش از ۲۰ درصد مایحتاجات لبنی و گوشتی را تامین می نمایند.

وی افزود: در کارگروه امنیتی که در این راستا برگزار شد همچنین تصمیم گیری شد؛ با توجه به اینکه خشکسالی در این استان بیداد می کند و عشایر به جهت تامین علوفه مورد نیاز احشام در نقاط مختلف پراکنده هستند مقرر شد بعد از کوچ پاییزه در قشلاقات که بصورت متمرکز سرویس های بهداشتی تحویل داده شوند و در سال های آتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

ارسال نظرات