معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه زنجان:
بقعه قیدار نبی (ع) قطب فرهنگی و مذهبی در استان بوده و سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران مذهبی است که با اجرای طرح آزادسازی بقعه قیدار نبی (ع) کمک شایانی به جذب گردشگر می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۴۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه زنجان ازآزادسازی 2 هکتار از محدوده طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) خبر داد و گفت: یکی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای بهره‌وری از ظرفیت بقاع متبرکه توسعه آن به منظور جذب گردشگر است.

داوود قاسملو با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات متعددی در راستای توسعه بقاع متبرکه در استان زنجان صورت گرفته است، افزود: یکی از بقاع متبرکه شاخص که اجرای طرح توسعه‌ای در آن انجام می‌شود، بقعه متبرکه حضرت قیدار نبی (ع) است.

وی با بیان اینکه 23 پلاک در راستای طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) آزادسازی شده است، گفت: این اقدام توسط اوقاف شهرستان خدابنده،انجام شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 2 هکتار از محدوده طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) آزادسازی شده است، گفت: در تلاش هستیم که 3.7 هکتار از اطراف این بقعه آزادسازی شود.

قاسملو با بیان اینکه کمک به طرح آزادسازی بقعه قیدار نبی (ع) نیازمند همکاری بیشتر است، افزود: در این زمینه در تلاش هستیم، طرح جامعی را با همکاری معاونت پژوهش دانشگاه زنجان اجرایی کنیم.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح آزادسازی بقعه قیدار نبی (ع) کمک شایانی به جذب گردشگر می‌کند، بیان کرد: در واقع بقعه قیدار نبی (ع) قطب فرهنگی و مذهبی در استان بوده و سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران مذهبی است.

ارسال نظرات