به مناسبت بازگشت پیکر بی سر شهید حججی به دست مدافعان حرم و ایام استقبال و تشییع پیکر این شهید عزیز برآن شدیم تا با پدر شهید مصطفی صدر زاده، فرمانده گردان عمار از لشکر فاطمیون که از دیگر شهدای شاخص مدافع حرم است، گفتگو کنیم، پدر شهید در این گفتگو با بیان خاطره ای شنیدنی، دلیل اینکه گفته می شود، شهیدان زنده اند را شرح می دهند.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۵۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
 

به گزارشخبرگزاری بسیجدر کرمان،  پدر شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده   در خصوص عوامل پدیدآورنده روحیه جهاد و شهادت اظهار داشت: از روز نخست براساس اعتقاداتمان، بزرگ شده محافل و مجالس ابا عبدالله الحسین هستیم لذا باید به این چنین هم باشد باشد که در همین رابطه لقمه حلال و عوامل محیطی هم تاثیرگذار است و انشاءالله همه شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام به این به این مسئله توجه می کنند.

 

وی افزود: روحیه جهادی عاملی است که در برخی از افراد بیشتر نمود پیدا می کنند و باعث می شود چنین فردی به درجه یقین برسد در نهایت مزد چنین درجه ای شهادت است.

 

 

پدر شهید صدرزاده با اشاره به وجه اشتراک شهدای مدافع حرم بیان داشت: روحیه جهادی و احساس تکلیف و مسئولیت در شهدای مدافع حرم اعم از شهید محسن حججی و شهید صدرزاده به وفور مشاهده می‌شود به طور مثال زمانی که زلزله بم اتفاق می‌افتد، مصطفی صدرزاده که در آن ایام نوجوانی ۱۷ ساله بود با احساس تکلیف به صورت داوطلبانه در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کند.

 

 

وی گفت: باید به این مسئله شهادت از یک دید بالاتر نگاه کنیم چراکه شهادت مساوی با مرگ نیست بلکه شهادت زندگی دوباره است و این مزدی است که خداوند به شهدا میدهد در زمانی که این افراد آمادگی خریداری پیدا می کنند.

 

 

صدرزاده با بیان اینکه شهدا زنده و مراقب ما هستند گفت: در تاریخ ۲۲ بهمن سال گذشته دچار سانحه تصادف شدم و یک خودرو به من اصابت کرد که پس از این سانحه مصطفی شب به خواب من آمد و از او پرسیدم آیا همسرت خبر دارد که آمده ای که در پاسخ گفت بله خبر دارد و به او گفته ام صدقه بدهد که پس از اینکه از همسر ایشان سوال کردم این مسئله را تایید کرد.

 

 

وی در ادامه گفت: هیچگاه احساس نکرده ام که مصطفی من زیر خاک است و همیشه یاد او را گرامی می دارم و احساس می کنم همراه من است و ناظر بر خانواده اش هست به طوری که بارها پیام‌هایی را در تایید این موضوع فرستاده است.

 

 

پدر شهید صدرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر علل محبوبیت شهیدان حججی و صدرزاده بیان داشت: وقتی که خداوند فرموده است شهدا عند ربهم یرزقون اند، یقیناً همه آنها مورد توجه پروردگار هستند لذا این ما هستیم که براساس میزان مظلومیت و استقامت یک شهید برخی شهدا در نظرمان شاخص می شوند به طوری که مثلا شهید صدرزاده چندین بار مجروح می شود اما روحیه او متزلزل نمی‌شود یا مثلاً شهید حججی و استقامت او در طی سه روز اسارت و سپس صلابت او در مواجهه با حادثه شهادت به آن شکل که همه دیدند، قطعا موجب شاخص شدن بیشتر وی نسبت به سایر شهدا میشود.

 

 

وی گفت: پیش از آنکه شهید صدر زاده به سوریه برود به من می گفت، فرق نمی کند در‌کدام نقطه جهان باشد باید در مقابل ظلم علیه جهان اسلام قد علم کرده و ادای تکلیف کنیم.

 

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای از دوران مسئولیت خود تشریح کرد: زمانی که به عنوان مسئول انتقال پیکر شهدا بودم، مأموریت پیدا کردیم در حوالی مناطق بین ایران و عراق تعدادی پیکر را بازگردانیم به منطقه ای رسیدیم که تعدادی از شهدای ما با دستان بسته در یک گور دست جمعی یکجا به شهادت رسیده بودند و آنقدر در آفتاب مانده بودند که گوشت تنشان به شکلی درآمده بود که نمی‌توانستیم آنها را بلند کنیم لذا به ناچار بر روی آنها پتو می انداختیم و با همان خاک برمی‌گرداندیم و بر روی برانکارد قرار می دادیم و مظلومیت این حادثه آنجا بود که آنها را یکجا به شهادت رسانده بودند و بر روی آنها با لودر خاک ریخته بودند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات