خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزار و 350 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 17 میلیارد تومان در پنج ماهه امسال توسط این نهاد اجرا شده است، افزود: از این تعداد 615 طرح از محل اعتبارات امدادی و 735 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها بوده است.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۶۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال پنج میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات امدادی و 11 میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات بانکی پرداخت شده است، اظهارداشت: پرداخت تسهیلات اشتغال در پنج ماهه امسال از نظر تعداد هشت درصد و از نظر مبلغ 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های خود اشتغالی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می کند، گفت طرح های اشتغال اجرا شده شامل 215 طرح کارانگیزی، 433 طرح توان افزایی و 702 طرح خودکفائی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بیشترین طرح اجرا شده در بخش خدمات بوده است، بیان کرد: از مجموع طرح های اجرا شده 40 طرح در بخش کشاورزی، 450 طرح در دامپروری، 396 طرح در صنایع دستی و 464 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

وی با اعلام اینکه در پنج ماهه سال جاری 400 میلیون تومان از محل مشارکت های مردمی برای ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان هزینه شده است، اضافه کرد: از این مبلغ بیش از سه میلیارد ریال برای ایجاد فرصت های شغلی و بقیه نیز برای آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

کلامی با بیان اینکه در سه سال اخیر 280 طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیونی و بیشتر دریافت کرده اند، افزود: در این مدت هشت میلیارد و 867 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات امدادی به این طرح ها پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در پنج ماهه سال جاری 279 مورد وام اشتغال به مبلغ چهار میلیارد تومان به فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

ارسال نظرات