خبرهای داغ:
مدير واحد تبليغ و ارتباطات مركز تخصصي نماز خبر داد

برگزاري طرح توانمندسازي مدرسان نماز بومي استان‌ها

مدير واحد تبليغ و ارتباطات مركز تخصصي نماز از برگزاري طرح توانمندسازي مدرسان نماز بومي استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۳۵۰۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به نحوه اجرای طرح کلید بهشت اظهار کرد: این طرح ویژه دانشیاران نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود. در مجموع 12 هزار نفر دانشیار در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 5 هزار نفر زیر پوشش طرح قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در قالب 16 ساعت با مباحث نمازشناسی، اهمیت نماز و اسرار و احکام نماز آشنا می‌شوند. با توجه به اینکه 80 درصد سوادآموزان بانوان خانه‌دار هستند این آموزش‌ها ارائه می‌شود تا مباحث را به فرزندان خود انتقال دهند.

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به طرح نیک در قالب نمازیاوران کوچک گفت: این طرح ویژه مربیان و مدیران مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها است که از ابتدای مهر آغاز می‌شود و مربیان و مدیران مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در این دوره هشت ساعته با ویژگی‌ها و شیوه‌های دعوت به نماز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی مدرسان بومی استان‌ها گفت: اساتید و کسانی که در استان‌ها در برنامه‌ها، نشست‌ها و دوره‌های ستاد اقامه نماز مدرس هستند با شرکت در این طرح با موضوعات «نماز و خانواده» و «نماز و کودک و نوجوان» در قالب 16 ساعت آشنا می‌شوند.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: اکنون این طرح در استان‌های مازندران، اردبیل، البرز، یزد و همدان در حال برگزاری است  و مدرسان در حال استفاده از مباحث این دوره هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون 60 دوره طرح معراج در قالب تربیت مربی معارف نماز برگزار شده اکنون در استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

 
ارسال نظرات