برگزاری سوگواره شعر حسینی بسیج هنرمندان مازندران در نکا

سوگواره شعر حسینی سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران، چهارم مهرماه مصادف با پنجم محرم الحرام در مسجد سعادت شهر نکا برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۵۶۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمید هراسانی مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در گفتگویی بیان کرد: سوگواره شعر حسینی  سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا چهارم مهرماه مصادف با پنجم محرم الحرام در مسجد سعادت شهر نکا  برگزار می شود.

هراسانی یادآور شد: پس از  فراخوان 2 ماه گذشته بسیج هنرمندان مازندران در مورد سوگواره  شعر حسینی 250 اثر وارد دبیرخانه شد که در پایان مرحله داوری، آثار ده شاعر با موضوعات شعری؛ کربلا، عاشورا و محرم مورد پذیرش قرار گرفت.

مسئول بسیج هنرمندران سپاه کربلا ادامه داد: در برنامه سوگواره حسینی روز  پنجم محرم الحرام در نکا، پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری برجسته کشور و استان، شاعران برگزیده به قرائت اشعار پرداخته و سرانجام سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا، پیرامون «جایگاه هنر اسلامی و مذهبی در فرهنگ عاشورایی» به همراه مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران به سخنرانی می پردازند.

حمید هراسانی بیان کرد: تجلیل از 2 خانواده شهید مدافع اسلام(حرم) شهیدان مشتاقی و فیروزآبادی  و همچنین رونمایی از نوشتار خط لاتین دعای زیارت عاشورا  توسط دو خواهر بسیجی و هنر مند خوشنویس استان از جمله برنامه هایی است که روی صحنه به نمایش در می آید.

وی عنوان کرد: این برنامه همزمان با اذان مغرب با اقامه  نماز مغرب و عشاء آغاز و با خوشنویسی  5 هنرمند با متنهای عاشورایی، حسینی، کربلای ادامه یافته که سرانجام  آن آثار  به عموم اهدا می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار