خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آیین انتخاب کتاب سال استان با تأکید بر اینکه باید در عرصه کتاب و کتابخوانی سرآمد روزگار باشیم، گفت: آیین انتخاب کتاب سال، زمینه رصد حوزه نشر را در استان فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۸۹۱۳۵۹۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آیین انتخاب کتاب سال استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید در عرصه کتاب و کتابخوانی سرآمد روزگار باشیم زیرا ملت ما از کتاب ارزشمندی چون قرآن بهره‌مند است.
وی تصریح کرد: قرآن سرمایه عظیمی برای ملت ما محسوب می‌شود و بسیاری از ملت‌ها از این سرمایه عظیم بی‌بهره هستند و اگر نتوانیم با بهره‌گیری از قرآن سرآمد روزگار باشیم، مؤاخذه خواهیم شد.
امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه خداوند از قرآن با عناوین کتاب کریم، کتاب عظیم و کتاب حکیم نام می‌برد، افزود: این تفسیرها از قرآن شعار نیست و باید بدانیم این منبع عظیم وحی برای همه جهانیان رحمت‌آفرین است و ویژه قوم یا ملت خاصی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین قرآن را عظیم‌ترین الگوی فعالان عرصه نشر و تألیف معرفی کرد و اذعان داشت: اولین آیاتی که نازل شده است، مربوط به حوزه قلم و خواندن است و در هیچ جای عالم نمی‌توانیم چنین سرمایه فکری و معنوی عظیمی را پیدا کنیم.
عابدینی به ارزش و اهمیت قلم در نگاه دینی اشاره و اظهار کرد: خداوند به قلم سوگند یاد کرده است و اگر به همین آیه شریفه که خداوند می‌فرماید «سوگند به قلم و آنچه مى‌‏نويسند»، عمل کنیم از همه عالم در عرصه قلم پیشی می‌گیریم.
امام جمعه قزوین گفت: کتاب، قلم، هنر و فرهنگ ابزارهای تحقق اراده انسان‌ها هستند و باید تلاش کنیم تا اراده‌هایمان را در راستای اراده الهی قرار دهیم و از اراده شیطان دوری کنیم.
وی با تقدیر از آثار ارائه شده به آیین انتخاب کتاب سال استان قزوین اظهار کرد: آثار ارائه شده به جشنواره کتاب سال استان قزوین، بسیار ارزشمند هستند و انسان را به شوق می‌آورند و این فضا نشان می‌دهد هر سال گامی رو به جلو بر می‌داریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند قرآن را کتاب با برکت معرفی می‌کند، تصریح کرد: هر پدیده فرهنگی و تألیفی که نگارنده آن تحت تأثیر قرآن قرار داشته باشد، صاحب برکت خواهد شد.
عابدینی با وضو بودن و داشتن اخلاص را دو اصل مهم در اثرگذاری عرصه تألیف دانست و بیان کرد: شهید مطهری معتقد است، کتاب جواهر که یکی از بزرگ‌ترین کتب دینی ما محسوب می‌شود، با وضو و با اخلاص نوشته شد و همین امر آن را ماندگار و اثرگذار کرده است.
وی ادامه داد: فقیهی نیست که خود را از کتاب جواهر بی‌نیاز ببیند و فقها دائم باید این کتاب را مطالعه کنند تا در جلسات درس خود از آن بهره‌مند شوند و این کتاب منبع کتاب‌های بسیاری از کتب حوزوی است.
امام جمعه قزوین افزود: کسانی که در میدان اراده خدا در مقابل اراده شیطان با ایمان و عمل صالح به میدان می‌آیند و نقش‌آفرینی می‌کنند، تحولات عظیمی را خلق کرده و محبت چنین کارهایی در دل‌ها جای می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش پایانی سخنان خود با ابراز خرسندی از برپایی مراسم نخستین آیین انتخاب کتاب سال استان، تأکید کرد: چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود تا هر سال خودمان را رصد کنیم، قدر کسانی که در این عرصه زحمت می‌کشند را بدانیم، از تولیدات جدید و فاخر بهره‌مند شویم و در نهایت شوق حرکت‌های عظیم‌تر در سال‌های پیش رو به وجود می‌آید.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها