گرمابی گفت: مشکلات عمده واحدهای تولیدی نبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که باید وزارت با حمایت خود ظرفیت واحدهای تولیدی را به حداکثر برساند.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۳۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به مهم ترین چالش ها و موانع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم ترین چالش وزارت صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت رساندن واحدهای موجود است.

وی افزود:  مشکلات عمده واحدهای تولیدی نبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که باید وزارت با حمایت خود ظرفیت واحدهای تولیدی را به حداکثر برساند.بر همین اساس حمایت از واحدهای تولیدی موجب افزایش تولید  و اشتغال می شود و از طرفی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت باید یک تلاش جدی در خصوص گشایش بازارهای صادراتی برای محصولات کارخانه های کوچک و متوسط  که توان بازاریابی خارجی ندارند و یا توان کمتری دارند، به خرج دهد تا این واحدها توان صادرات محصولات خود را داشته باشند.

 واحدهای تولیدی نقدینگی ندارند/مطالبه ی قطعه سازان خودرو به حق است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض قطعه سازان خودرو مبنی بر جدی نگرفتن شان از سوی وزارت صنعت و بی اطلاعی آنها از قراردادهای خودرو سازان با شرکت های خارجی گفت: تا حدودی به  قطعه سازان حق می دهم.

وی تصریح کرد: باید در بحث توسعه و گسترش تکنولوژی خودرو باید رده ی قطعه سازان نیز بالا بیاید تا ارتقای تکنولوژی هم در مورد آنها نیز صورت بپذیرد تا خودروساز بتواند قطعات را با کیفیت بالاتری تولید کند چون اگر قرار باشد ماشین با کیفیت بالا تولید شود باید قطعات آن نیز مرغوب باشند لذا باید وزارت صنعت در قراردادها به طور جدیت قطعه سازان را در جریان بگذارد.

گرمابی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی همواره در قراردادهای جدید وزارت صنعت جدیت را دارد و از مسئولین مربوطه سؤال می کنیم که قطعه سازان را کجای قرارداد ها  دیده اند؟ البته  در قراردادهای جدید این موضوع دیده شده اما باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

ارسال نظرات