عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

سیاست های غلط وزارت نیرو بحران ساز شده است

جوکار گفت:  امروز رشد و پیشرفت بخش های مختلف کشور نیازمند عملکرد دقیق وزارت نیرو است لذا باید در موضوع معرفی وزیر پیشنهادی جدیت لازم به کار گرفته شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۳۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲

محمدصالح جوکار، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به روزهای پر فشار و مهم تابستان و مصرف انرژی و وزارت خانه بدون وزیر نیرو گفت: امروز رشد و پیشرفت بخش های مختلف کشور نیازمند عملکرد درست ودقیق وزارت نیرو است لذا باید در موضوع معرفی وزیر پیشنهادی  جدیت لازم به کار گرفته شود.

وی با اشاره به برخی سیاست های نادرست وزارت نیرو در مدیریت بحران تصریح کرد:  البته برخی از مسائلی که وجود دارد به سیاست گذاری های گذشته بر می گردد بر همین اساس رشدی که صنایع ما دارند و یا مصرف برقی که در ماه های تابستان به اوج خود می رسد از مواردی است که باید مسئولان وزارت نیرو پیش بینی می کردند تا با مشکل جدی رو به رو نشویم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد: البته در برنامه پنجم توسعه بر این موضوع تأکید شده بود و بایستی دولت ها خود را هماهنگ می کردند تا متناسب با رشد صنایع و افزایش مصرف انرژی تولید برق داشته باشیم بر همین اساس بحران امروز نتیجه بی برنامگی دولت در گذشته است.

در انتخاب وزیر نیرو جدی باشید/سیاست ها غلط وزارت نیرو بحران ساز شد

جوکار با اشاره به مهم ترین چالش های وزارت نیرو و لزوم مقابله با آن تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات وزارت نیرو مدیریت منابع آبی کشور است بر همین اساس ما در کشور منابع آبی فراوانی داریم و قانون هم بر کنترل و مدیریت بهینه این منابع تأکید داشته است اما متأسفانه نه در حوزه کشاورزی نه در حوزه صنعت و نه در حوزه ی مصرف خانگی مدیریت درستی نداریم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون منابع آبی را نه به خوبی توزیع و نه بهره برداری و نه مصرف می کنیم امروز باید وزارت نیرو جدیت لازم را به خرج دهد در غیر این صورت تا پایان دولت دوازدهم با چالش های بیشتری رو به رو خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار