خبرهای داغ:

بركت زير سايه درختان زيتون/ توليد سالانه 10 تن زيتون

نصرت الله خدایاری از جمله کارآفرینان موفق شهرستان سرپل ذهاب است که با داشتن پنج هکتار باغ زیتون و فرآوری این محصول با ارزش توانسته برکت را بر سر سفره خود و افراد دیگری را بیاورد.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۸۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

                                                                                                                         

نصرالله خدایاری درگفتگوبا خبرگزاری بسیج ازکرمانشاه،  از فعالیت 10 ساله خود در زمینه تولید محصول زیتون سخن می گوید و تصریح می کند: سالهاست که در زمینه کشاورزی فعالیت دارم اما از 10 سال گذشته تصمیم گرفتم تولید محصول زیتون را آغاز کنم و امسال سومین سالی است که از باغ خود این محصول با ارزش را تولید و روانه بازار می کنم.

 تولید سالانه 10 تن زیتون

 

خدایاری، ابراز کرد: باغ زیتون برای به ثمر نشستن چندین سال به طول می انجامد و طی دو سال گذشته باغ ما دارای محصول پرباری بوده است و سالانه به طور میانگین 8 الی 10 تن زیتون از باغ ما تولید می شود.

 

وی با اشاره به فرآوری زیتون در یک کارگاه خانگی به همراه خانواده خود، افزود: از سال گذشته در یک کارگاه خانگی نیز کار انجام تولید زیتون شور و زیتون روغنی را از طریق حمایت های سازمان سبیج سازندگی آغاز کرده ایم.

 

 این کارآفرین بیان داشت: در این راستا بسیج سازندگی با اعطای وام 30 میلیون تومانی موجب گسترش فعالیت ما شد و این ظرفیت و پتانسیل نیز وجود دارد که ما بتوانیم با گسترش کارگاه خانگی خود تولید زیتون شور و روغنی را افزایش دهیم و زمینه اشتغال زایی را برای تعدادی از افراد نیز فراهم کنیم.                                                             

 

وی گفت: برای انجام فرآوری زیتون از کتاب های علمی آموزشی استفاده کرده ایم و با شرکت در کلاس های آموزشی که سازمان جهاد کشاورزی برگزار کرد توانسته ایم در تولید با کیفیت این محصول پیشگام باشیم.

 

خدایاری با بیان اینکه در باغ زیتون وی در طول سال چندین نفر مشغول به کار می شوند ابراز امیدواری کرد که بتواند با حمایت مسئولین در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی گام های ارزشمندی بردارد.

 

بازارفروش زیتون در کرمانشاه ضعیف است

 

این کارآفرین، ضعیف بودن بازارفروش زیتون را مهمترین نقطه ضعف تولید این محصول باارزش عنوان کرد و گفت: متاسفانه مردم استان ما طرفدار زیتون شهرستان های دیگری هستند که تنها با داشتن یک برند توانسته توجه مشتریان را به خود جلب کنند و این در حالی است که محصول تولید شده در استان ما با کیفیت تر و ارگانیک است و شهروندان با آن احساس غریبی دارند.

 

وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع محصول زیتون ما به شهرستان هایی مانند رودبار صادر می شود و با انجام فرآوری صورت گرفته روی آن با قیمت بالایی دوباره به خود هم استانی هایی ما به فروش می رسد که این امر یکی از مشکلات ماست.

                                                                                   

 خدایاری، جلوگیری از واردات محصولاتی که نمونه آن در استان کرمانشاه تولید می شود را راهکاری برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر مصرف کنندگان عنوان کرد که باید مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار بگیرد.

 

مدیرجهاد کشاورزی سرپل ذهاب ایجاد یک کارگاه صنعتی فرآوری زیتون در سرپل ذهاب را نیاز اساسی این شهرستان ذکر کرد و گفت: این اقدام می تواند از صادرات زیتون خام این شهرستان به استان دیگر جلوگیری کند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم یک کارگاه صنعتی و محدودیت سرمایه گذاری در این بخش محصول با کیفیت کشاورزان این شهرستان به دیگر مناطق کشور صادر و پس از بازگشت با قیمتی مضاعف در استان به فروش می رسد.

 

جانی عنوان کرد: جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان تسهیلات با بهره کم و انواع کودها را به صورت رایگان در اختیار آنها برای تولید محصول بیشتر و با کیفیت تر قرار می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار