استان نیازمند ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته است.مدیرکل آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش وکهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته پرورش استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند 117مدرسه پیش ساخته است گفت: هر ساله ستاد پروژه مهر با 5 کمیته از تیرماه کار خود را با هدف رفع مشکلات پیش رو در سال تحصیلی جدید آغاز می‌کند. هادی زارع پور افزود: از تیرماه 5جلسه ستاد مهر برگزار و 20 اولویت را برای آن‌ها تبیین و مشکلات شهرستان‌ها مطرح و بررسی شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مباحثی مانند تاسیسات و تعمیرات در دستور کار است گفت: 23فضای آموزشی با 62کلاس درس خیرساز تا آبان تعمیر و 3فضای ورزشی نیز تحویل و برای 8هزار دانش‌آموز نیز در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار می گیرد. وی در ادامه به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و افزود: مشکلات ویژه و خاصی در زمینه فضاهای آموزشی وجود دارد. مدیرکل آموزش و پروش استان گفت: 113مدرسه تخریبی شامل 678کلاس درس هستند و تعداد 120مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند. وی به مدارسی که باید احداث شود اشاره کرد و افزود: 118مدرسه باید ساخته و 176مدرسه نیز تعمیر شوند و حدود 117مدرسه پیش ساخته و 114سرویس بهداشتی مناسب نیاز است. هادی زارع پور با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی آموزش و پرورش در زمینه تجهیزات است گفت: 227دستگاه کپی، بیش از 2هزار صندلی معلم، بیش از 6هزار میز دانش‌آموز و تعداد بیش از 800کامپیوتر نیاز داریم. مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای نمونه در منطقه مادوان با بحران فضای آموزشی مواجه هستیم افزود: یک فضای ۶ کلاسه در این منطقه طی سه ماه ساخته شد که هفته آینده افتتاح می شود. وی گفت: یک فضای 12کلاسه نیز در مادوان در حال اجرا است که برای تکمیل به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که این فضای آموزشی به دلیل کمبود اعتبار دو سال راکد است.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۱۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
مدیرکل آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش وکهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته پرورش استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند 117مدرسه پیش ساخته است گفت: هر ساله ستاد پروژه مهر با 5 کمیته از تیرماه کار خود را با هدف رفع مشکلات پیش رو در سال تحصیلی جدید آغاز می‌کند.

هادی زارع پور افزود: از تیرماه 5جلسه ستاد مهر برگزار و 20 اولویت را برای آن‌ها تبیین و مشکلات شهرستان‌ها مطرح و بررسی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مباحثی مانند تاسیسات و تعمیرات در دستور کار است گفت: 23فضای آموزشی با 62کلاس درس خیرساز تا آبان تعمیر و 3فضای ورزشی نیز تحویل و برای 8هزار دانش‌آموز نیز در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار می گیرد.

وی در ادامه به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و افزود: مشکلات ویژه و خاصی در زمینه فضاهای آموزشی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پروش استان گفت: 113مدرسه تخریبی شامل 678کلاس درس هستند و تعداد 120مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی به مدارسی که باید احداث شود اشاره کرد و افزود: 118مدرسه باید ساخته و 176مدرسه نیز تعمیر شوند و حدود 117مدرسه پیش ساخته و 114سرویس بهداشتی مناسب نیاز است.

هادی زارع پور با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی آموزش و پرورش در زمینه تجهیزات است گفت: 227دستگاه کپی، بیش از 2هزار صندلی معلم، بیش از 6هزار میز دانش‌آموز و تعداد بیش از 800کامپیوتر نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای نمونه در منطقه مادوان با بحران فضای آموزشی مواجه هستیم افزود: یک فضای ۶ کلاسه در این منطقه طی سه ماه ساخته شد که هفته آینده افتتاح می شود.

وی گفت: یک فضای 12کلاسه نیز در مادوان در حال اجرا است که برای تکمیل به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که این فضای آموزشی به دلیل کمبود اعتبار دو سال راکد است.
ارسال نظرات