خبرهای داغ:
هماهنگی رئیس جمهور و روزنامه های زنجیره ای در بی تفاوتی به فجایع میانمار؛
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خارجه بر اساس نگاه توسعه با غرب تنظیم شده و اولویت به سفرهای اروپایی اختصاص داده می شود برای مثال معاونت اقتصادی وزارت خارجه که اخیرا انتخاب شده و قرار است در بحث توسعه روابط اقتصادی فعالیت کند چنین نگاهی را دنبال می کند.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۶۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از 598 ، این روز ها اخبار متعددی از جنایت های بوداییان در میانمار علیه مسلمانان این کشور منتشر می شود. تا کنون صدها هزار نفر مسلملنان میانمار آواره و و هزاران نفر کشته شده اند و مجامع مدعی حقوق بشر در دنیا نیز نسبت به این اتفاقات سکوت اختیار کرده اند تا هر روز جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار شدت گیرد.
 
در کنار سکوت مجامع حقوق بشری، برخی از کشورهای اسلامی همچون ترکیه موضع گیری قاطعی را در خصوص کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار انجام دادند. «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا توسط نظامیان میانمار و در انتقاد از موضع‌گیری‌های بین‌المللی در این باره اعلام کرد که جهان در برابر این جنایت‌ها کور و کر شده و وضعیت موجود در این منطقه را نمی‌بیند و نمی‌شنود.
 
این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هنوز موضع گیری مشخصی در برابر حوادث میانمار صورت نداده است و وزیر امور خارجه کشورمان نیز پس از گذشت چند روز از اتفاقات میانمار، به تماس تلفنی با وزرای خارجه کشورهای ترکیه،مالزی و اندونزی اکتفا کرد.
 
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  در خصوص موضع گیری ضعیف مقامات کشورمان برابر مسائل میانمار اظهار داشت: وزارت خارجه همچنان در گیر مسائلی همچون نقض عهد آمریکایی ها در برجام و توسعه روابط با غرب است و اولویت خود را چنین مسائلی قرار داده است. از طرفی شخص رئیس جمهور در خصوص چنین مسائلی  همچون کشتار مسلمانان در میانمار و مسائل فلسطین کمتر موضع گیری می کنند و این ایرادی است که ما به دستگاه دیپلماسی داریم و واکنش ها باید به موقع و موثر تر از این ها باشد.
 
وی افزود: در مجلس قبل که فجایع میانمار شروع شد ، کمیسیون امنیت ملی هیئت ویژه ای را به این کشور فرستاد  و گزارش هایی را ارئه دادند که بازخورد مناسبی داشت اما در حال حاضر مجلس هم در این زمینه عقب است و کمیسیون امنیت ملی باید پیگیر تر عمل کند و بنده این مسئله را دنبال خواهم کرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: وزارت خارجه بر اساس نگاه توسعه با غرب تنظیم شده و اولویت به سفرهای اروپایی اختصاص داده می شود برای مثال معاونت اقتصادی وزارت خارجه که اخیرا انتخاب شده و قرار است در بحث توسعه روابط اقتصادی فعالیت کند چنین نگاهی را دنبال می کند. این موضوع مشکل اساسی وزارت خارجه است و بارها در کمیسیون امنیت ملی بحث کرده ایم.
 
درکنار این مسائل اما موضوعی که تا کنون مورد غفلت واقع شده است عدم تاسیس سفارت خانه ایران در کشور میانمار است. این درحالی است که علی اکبر صالحی وزیر خارجه دولت دهم در سال 91 از تاسیس قریب الوقوع سفارتخانه در کشور میانممار خبر داد. در سال 92 نیز منصور حقیقت پور نماینده مجلس نهم از موافقت شورای عالی امنیت ملی با تاسیس سفارتخانه و نبود اراده ای در انجام آن خبر داد.
 
اکننون 5 سال از وعده صالحی گذشته و هنوز خبری از تاسیس سفارتخانه در میانمار نیست تا کریمی قدوسی از پیگیری این موضوع در قالب سوال و یا تذکر در مجلس دهم خبر دهد.
 
اما در کنار این مسائل، سکوت روزنامه های زنجیره ای در خصوص فجایع میانمار تاسف ها را دو چندان می کند.
 
 

 

 
در تصویر بالا صفحه نخست تعدادی از روزنامه های اصلاح طلب مشاهده می شود که در آنها هیچ اشاره ای به کشتار مسلمانان در میانمار نشده است تا نشان دهند خون قربانیان حوادث تروریستی در اروپا رنگین تر از خون هزاران مسلمان آسیایی است و در این خصوص هاهنگی جالبی میان رئیس جمهور و این روزنامه ها برقرار است!
ارسال نظرات
پر بیننده ها