خبرهای داغ:
نیروهای ارتش سوریه سرانجام توانستند محاصره دیرالزور را پس از سه سال در هم بشکنند و شکست سنگینی بر تروریست‌های داعشی تحمیل کنند.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۶۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، نیروهای پیشگام ارتش سوریه سرانجام پس از یک عملیات سخت و پیچیده توانستند حلقه محاصره شهر دیرالزور را  در هم بشکنند و به محاصره سه ساله این شهر با تحمیل شکست سنگین به تروریست‌های داعشی پایان دهند.

شب گذشته نیز استاندار دیرالزور  از بسته شدن تمام راه‌های کمک‌رسانی به گروه تروریستی داعش و موج شادی و نشاط در میان مردم این شهر در پی ورود پیشگامان ارتش سوریه از محور غربی خبر داده بود. (اینجا را ببینید)

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه پس از پیشروی مستمر به سمت دیرالزور سرانجام  امروز به نیروهای مدافع در داخل شهر پیوستند، نیروهای ارتش از محور حومه الرقه در حال پیشروی بودند.

 نیروهای پیشگام ارتش پس از رسیدن به دیرالزور به نیروهای گارد ریاست جمهوری و لشکر هفدهم مستقر در دیرالزور پیوستند تا عملیات سنگین ارتش و همپیمانان برای شکسته شدن حلقه محاصره سه ساله دیرالزور امروز به ثمر بنشیند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بلافاصله پس از شکسته شدن حلقه محاصره دیرالزور با سرلشگر رفیق شحاده و سرلشگر حسن محمد فرمانده لشگر هفدهم ارتش در دیرالزور و نیز سرتیپ عصام زهرالدین فرمانده تیپ 104 گارد ریاست جمهوری تماس گرفت و از رشادت‌ها و مقاومت آنها در طول سه سال محاصره تجلیل و قدردانی کرد.

بشار  اسد در این تماس‌ها خطاب به فرماندهان ارتش در دیرالزور گفته است : شما با ایستادگی و مقاومت خود در مقابل قوی‌ترین و سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی کره زمین ثابت کردید که مسئولیت شناسید و به عهد و پیمان خود وفا کردید، شما بهترین الگو برای نسل‌های آینده هستید و تاریخ نام شما را ثبت خواهد کرد که با وجود اندک بودن تعداد،‌از ارزشمندترین سرمایه‌های خود برای حفظ امانت و حمایت از شهروندان بی‌ دفاع دریغ نورزیدید، شما ثابت کردید و توانستید ماموریت خود را به بهترین وجهه انجام دهید و پیروزی‌های قهرمانانه را یکی پس از دیگری بدون هرگونه ترس یا تردید رقم زدید.

این خون‌های پاکی که بر زمین ریخته شد با پیروزی کوبنده بر تفکر تکفیری تروریستی مورد حمایت منطقه‌ای و بین المللی به ثمر نشست و شما امروز دوشادوش همرزمان خود هستید که برای یاری شما به پا خاستند و وارد سخت‌ترین نبردها برای شکستن حلقه محاصره شهر شدند و در کنار شما در صف نخست عملیات برای پاکسازی کامل منطقه از لوث تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به جای جای وطن قرار گرفتند.

در حال حاضر ده‌ها خودروی نظامی نیروهای ارتش وارد شهر دیرالزور شده‌اند و موجی از شادمانی و سرور مردم این شهر را فرا گرفته است.

مرحله بعدی عملیات ارتش سوریه، شکستن حلقه محاصره نیروهای ارتش در فرودگاه نظامی دیرالزور است.

بیانیه ارتش سوریه درباره شکسته شدن حلقه محاصره دیرالزور

فرمانده ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای با تبریک شکسته شدن حلقه محاصره دیرالزور پس از سه سال تاکید کرد مرحله دوم عملیات خود در عمق بیابان سوریه را انجام دادیم.

در این بیانیه آمده است : ما از طریق یک عملیات منحصر به فرد توانستیم به  محاصره مردم خود در دیرالزور پس از گذشت بیش از سه سال پایان دهیم.

ارتش سوریه خاطر نشان کرد : این دستاورد بزرگ در دیرالزور یک تحول استراتژیک در جنگ علیه تروریسم قلمداد می‌شود.

در این بیانیه آمده است : این دستاورد بر قدرت و توانمندی ارتش سوریه و همپیمانانش و اصرار آنها بر تحمیل شکست کامل به پروژه تروریستی در سوریه تاکید می‌کند.

بر اساس این بیانیه، دستاورد بزرگ در دیرالزور شکست طرح‌های تجزیه‌ای حامیان طرح  تروریستی را مورد تاکید قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها