سردار غیب پرور در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد برای اشتغال زایی و کمک به جوانان برای راه اندازی کارگاه‌های تولیدی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همترین هدف ما برای ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد، اشتغال زایی و کمک به جوانان برای راه اندازی کارگاه‌هایی برای تولید است.
کد خبر: ۸۹۱۳۸۲۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه بسیج همیشه در کنار کمیته امداد برای کمک به محرومان و مستضعفان کشور است، اظهار داشت: روز گذشته مراسم امضای تفاهم نامه بسیج و کمیته امداد به امضا رسید و یکی از مباحثی که مورد تاکید ما قرار گرفته است، تاکید بر ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد بود، چرا که از این طریق می‌تواند موجب اشتغال زایی برای جوانان شد.

وی ادامه داد: مهمترین هدف ما برای ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه در مساجد، اشتغال زایی و کمک به جوانان برای راه اندازی کارگاه‌هایی برای تولید است و یقینا افرادی همچون امام جمعه و هیئت امنای مسجد و همچنین بسیج، می‌توانند نقش موثری در خدمات رسانی این صندوق‌های قرض الحسنه برای مردم داشته باشند.
سردار غیب پرور افزود: اشتغال زایی یکی از مهمترین نکاتی است که رهبرانقلاب اسلامی هم بر روی آن تاکید ویژه‌ای داشته اند و قطعا وامی که به جوانان و عزیزان داده می‌شود، حتما باید در جهت اشتغال زایی باشد و واقعا اشتباه است که از صندوق قر الحسنه، پولی به یک جوان داده شود و او این پول را صرف مواردی غیر از امور اشتغال زایی کند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ما از راه اندازی کارگاه‌های تولیدی و تعاونی‌های کوچک که در مسیر تولید ملی و داخلی حرکت می‌کنند، حمایت می‌کنیم و ۳ میلیون تومان، کمترین مبلغی است که می‌توان به هر فردی کمک کرد و یقینا اگر منابعی که ما پیش بینی نموده ایم، تحقق پیدا کند، می‌توانیم به درصد زیادی از جوانان کشورمان در جهت اشتغال زایی کمک کرده باشیم.
وی ادامه داد: قطعا باید یک مدیریت قوی و منجسم در مساجد حکم فرما باشد و امام جمعه هر مسجد و همچنین بسیج و اعضای هیئت امنای آن مسجد بتوانند این کار مشترک را به خوبی انجام دهند.
سردار غیب پرور افزود: در حال حاضر ما تیم‌هایی در بسیج تشکیل داده ایم که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و اعضای این گروه، کانون‌هایی را در فضای مجازی تشکیل داده اند و در حال تلاش برای خدمات رسانی به مساجد از طریق فضای مجازی هستند.
ارسال نظرات