خبرهای داغ:
استاد حوزه دانشگاه:

امام هادي(ع) تبيين‌كننده جايگاه امامت بر مدار غدير است

استاد حوزه دانشگاه گفت: امام هادي(ع) را مي‌توان به عنوان تبيين‌كننده جايگاه امامت و ولايت در عالم تكوين بر مدار غدير معرفي كرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۸۷۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی النقی(ع) اظهار کرد: متوکل به عنوان یکی از خلفای عباسی در دشمنی با اهل بیت(ع) روش متخاصمانه و دشمنی علنی را در پیش گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از ارتباط حضرت با شیعیان به دلیل محاصره شدید از طریق سازمان وکالت بود که زمینه‌سازی برای دوران غیبت امام زمان محسوب می‌شود.

استاد حوزه دانشگاه با اشاره به فشارها و برنامه‌های دشمنان نسبت به امام علی النقی(ع) گفت: با وجود این شرایط امام هادی(ع) ارتباط خود را با شیعیان از طریق سازمان وکالت برقرار کردند و نسبت به امور شیعیان اهتمام داشتند تا جریان شیعی حرکت خود را به سمت دوران غیبت تجربه کند و بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) را می‌توان به عنوان تبیین‌کننده جایگاه امامت و ولایت در عالم تکوین بر مدار غدیر معرفی کرد. این امام بزرگوار بر مدار غدیر اهل بیت(ع) را در نظام تکوین و جایگاه عظیم آنها را در تشریع و تفسیر نورانی اسلام معرفی کرد.

سلطانی عنوان کرد: امام علی النقی(ع) در زیارت جامعه کبیره امامان شیعه را به عنوان جانشینان به حق پیامبر خاتم(ص) در نظام خلقت معرفی کردند و فرازهای زیارت جامعه کبیره تبیین‌کننده و تفسیرکننده این مقام والا است.

وی با اشاره به زیارت غدیریه به عنوان یادگاری دیگر از امام هادی(ع) گفت: غدیر پیامی از سوی پروردگار عالم است که به عنوان وحی الهی از سوی خالق متعال به مردم ابلاغ شد و باید به امام علی(ع) و 11 فرزند معصوم ایشان به عنوان امامان شیعه در قالب وحی و پیام غدیر توجه شود.

استاد حوزه دانشگاه خاطرنشان کرد: در دورانی که خلفای عباسی در قالب‌های مختلف درصدد تخریب جایگاه عظیم امامت بودند امام هادی(ع) با زبان دعا و زیارت پیام غدیر را به همه عالم منتقل کردند.

وی یادآور شد: زیارت جامعه کبیره و غدیریه مبین، مفسر و تثبیت‌کننده فکری جایگاه عظیم و والای امامت و ولایت در عالم است در قالب این دو زیارت اعتقادات شیعی و نوع نگاه به امامان معصوم شیعه در جایگاه قرآنی تثبیت می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار