فرمانده سپاه میناب از بازسازی واقعه غدیر خم با هدف استمرار فرهنگ علوی برای سومین سال متوالی در میناب خبرداد.
کد خبر: ۸۹۱۳۸۷۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، طالب احمدی نیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب، اظهار داشت: همزمان با عید سعید غدیر خم، واقعه بزرگ و تاریخی غدیر عصر روز پنجشنبه ۱۶شهریور ماه در میناب بازسازی می‌شود.


فرمانده سپاه میناب هدف از بازسازی واقعه غدیر گسترش فرهنگی ولایت و تعمیق هویت دینی و ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت برشمرد و افزود: این واقعه بزرگ و تاریخی غدیر برای سومین سال متوالی با هدف ترویج فرهنگ امامت و ولایت در شهرستان میناب بازسازی می شود.


وی واقعه غدیر را یک روز جهانی و حضرت علی (ع) را یک شخصیت فرا جهانی در تاریخ اسلام برشمرد و گفت: حضرت علی(ع) استمرار نبوت است و برای جهانی کردن این شخصیت بزرگ اهلی باید در مسیر امامت و ولایت قرار گرفت.

سرگرد احمدی تصریح کرد: طی سال گذشته با حضور گرم مردم و تمهیدات عوامل اجرایی با برگزاری این واقعه تاریخی در شهر هشتبندی توانستیم این فرهنگ علوی را به نسل آینده انتقال دهیم که با استقبال باشکوه مردم مواجه شد.


وی اضافه کرد: با پشتیبانی و هماهنگی های انجام شده توسط بیل میکانیکی و ۲ دستگاه ماشین سنگین و گریدر کار فضا سازی و آماده کردن زمین برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم در حال انجام است.

فرمانده سپاه میناب گفت: ۲۰ نفر از هنرمندان و ۴۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان میناب کار اجرا و به نمایش گذاشتن صحنه ای  از تاریخچه واقعه غدیر خم بر عهده دارند.

وی ادامه داد:  برای برگزاری این مراسم ستاد بازسازی واقعه غدیر تشکیل شده و تصمیمات کلی و نقطه نظرات برای اجرای باشکوه مراسم اتخاذ شده است.

احمدی نیا بر لزوم توجه به محتوا و کیفیت برگزاری مراسم بازسازی غدیر تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و هیئت‌های مذهبی برای کیفی سازی این مراسم همکاری لازم انجام می دهند.

ارسال نظرات