معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۹ هزار نفر سهمیه بسیج دانش آموزی، هزار و ۵۰۰ نفرسهمیه بسیج دانشجویی و ۴ هزار نفر سهمیه عمومی اعزام زائران به اردو‌های راهیان نوردر سال ۹۶ است.
کد خبر: ۸۹۱۳۹۵۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی حسین پازدار، هم اکنون در همایش تجلی اخلاص و تجلیل از موفق‌ترین فعالان عرصه عملیات راهیان نور سپاه حضرت ابوالفضل (ع) که باحضور سردار سلیمانی مسئول راهیان نور کشور برگزار شد، با اشاره به این موضوع که کاروان راهیان نور باید دارای راوی، روحانی و محتوای فرهنگی باشد، اظهار داشت: این اتفاق نمیافتد مگر اینکه تعامل روان و منطقی بین همه رده‌های مستقر در سپاه و بسیج اتفاق بیفتند که به حمدالله این اتفاق با تعامل بین بخشی همه دستگاه‌ها در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه تکریم زائران اولویت‌های اول فرمانده سپاه لرستان است، افزود: همه ما براین باوریم مشتریان ما در سپاه استان بهتری بندگان خداوند هستند چرا که از صبح تا غرب با خاناوده شهدا، جانباز، پیشکسوت، بسیجی و متدینین استان برخورد داریم و زائرانی که به مناطق جنوب و غرب اعزام میکنیم تکریم ان‌ها برای ما بسیار مهم است و تدبیر و اولویت‌های ما بوده که همه جور افراد را با هم به این سفر ببریم تا تاثیری برای افراد کم حجاب داشته باشد ونتایج خوبی عاید ما شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در حوزه تکریم زائران نیزعنوان کرد: انقلابی بودن یعنی دست خالی کار کردن است؛ اردوگاه شهید مسعودیان را در تراز یک هتل باز سازی کردیم که حدود سه هزار میلیارد تومان در تجهیز کامل اردوگاه شهید مسعود یان هزنیه شده و در فاصله‌ای کوتاه بازسازی اردوگاه حبیباللهی نیز قریب به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد که این کار‌ها در راستای تکریم زائران صورت کرفته و در حال حاضر در جنوب کشور لرستان دو جایگاه خوب دارد.
وی در رابطه با اعزام به اردوی راهیان نور سال ۹۵ تصریح کرد: در این سال سهمیه عمو می‌ما ۷ هزار و ۱۰۰ نفر بود که ۸ هزار و ۳۰۰ نفر با یک اردو گاه حببیب اللهی اعزام شد، سهیه دانش اموزی ما بیش از ۸ هزار نفر بود که ۹ هزار نفر اعزام شد که در حوزه راهیان نور هر دومدیرکل سابق و فعلی آموزش و پرورش همکاری خوبی با سپاه داشته اند.
پازدار تصریح کرد: در حوزه دانشجویی قرار گاه علم الهدی فعال بودکه سبب شد بیش از سهمیه اعزام داشته باشیم و بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر نیز دانشجو اعزام کردیم.
وی با اشاره به اینکه به موازات اعزام، اسکان زائران خارج از استان را داشته ایم، خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از اردوگاه شهید بهشتی تبدیل به زائر سرای بین راهی شد که سالانه میانگین بیش از ۱۵۰ هزار نفر در حد اتراقی از استان‌های مختلف انجام شد و در ایام نوروز زائران خارج از استان را پذیرا هستیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در رابطه برنامه ارعزام سال ۹۶ افزود: ۹ هزار نفر سهمیه بسیج دانش اموزی، هزار و ۵۰۰ نفرسهمیه بسیج دانشجویی و سهمیه عمومی ۴ هزار نفر در سال ۹۶ است که اردیبهشت ما برابر تدبیر به جا افتتاحیه راهیان نور بیشترین اماراعزام به افتتاحیه راهیان نور سال ۹۶ به بازی دراز با حضور بیش از ۳ هزار نفر بود توسط لرستان انجام شد.
وی در رابطه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اعزام راهیان نور خاطر نشان کرد: جلسات هماهنگی نهایی اعزام دانش آموزان دو هفته اینده صورت میگیرد، تشگیل جلسه قرار گاه علم الهدی و در زمینه اعزام راهیان نرو عمو می‌نیز با کمک مدیران دستگاه‌ها انجام می‌شود؛ جلسات دیگری به صورت مرتب برای اعزام ۱۲ ام مهر ماه نیز برگزار می‌شود و برنامه ریز یهایی شده است.
پازدار گفت: مراکز تفریحی و سیاحتی مقداری برای متدینین نا امن شده بود و خیلی شاهد حضور متدیینی در مراگز گردشگری گهر وبیشه نبودیم، اما امسال از ابتدای تیر ماه اردوی تعالی بخش با حضور بسیجیان و پاسداران در گهر برای جلوگیری از ناامن کردن محل نه با برخورد فیززیکی بلکه با حضور خود صورت گرفت و قرب ۲ ماه و نیم ترکیب روزانه حدود ۷۰ نفر در منطقه گردشگری بیشه را داریم وکه منشا خیر و برکت و اثر شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات