برداشت خوشه های طلایی برنج به روش مکانیزه در مناطق مختلف شهرستان مرزي پارس آباد مغان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۱۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عمليات برداشت خوشه های طلایی برنج از سطح اراضي كشاورزي شهرستان مرزي پارس آباد مغان آغاز شد.

امسال شرایط مناسب آب و هوایی باعث شده تا وضعیت کشت برنج در بهترین وضعیت خود قرار بگيرد، بطوري كه مدير جهاد كشاورزي شهرستان پارس آباد در اين باره گفت: امسال بیش از يك هزار و 200 هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس آباد به كشت برنج اختصاص يافته است.

علي اكبر حسنیان با بیان اینکه کاشت برنج در شهرستان پارس ‌آباد در دو نوبت اول و دوم و در اراضی کناره های رودخانه ارس موسوم به 'شامات' انجام می ‌شود، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 5 هزار تن شلتوک و 2 هزار و 200 تن برنج سفید برداشت شود.

وي با اعلام اينكه شهرستان مرزی پارس آباد با کشت و تولید بیش از 30 نوع محصول زراعی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود، تصريح كرد: پارس آباد مغان از جمله شهرستان های استان است که سهم بسزایی در تولید بذر شلتوگ و برنج سفید دارد به طوری كه برنج مغان زبان زد خاص و عام شده است.

بخش زیادی از برنج برداشتی در شهرستان پارس آباد به مصرف خود مردم اين منطقه می‌رسد به طوری که می‌توان گفت قوت غذایی اغلب مردم اين شهرستان برنج می‌باشد و بخشی دیگر از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

گفتني است، برنج تولید شده در پارس آباد مغان از نوع هاشمي و طارمي است كه جزء پاک ترین، سالم ترین و با کیفیت ترین برنج های کشور و دنیا بوده و از شهرت و جایگاهی خاصی برخوردار است و مشتریان زیادی دارد.

 

///

////

///

////

///

منبع:آران مغان

 

ارسال نظرات