معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: سالانه بیش از 160 هزار مورد حریق در کشور رخ می دهد که بیش از 23 هزار مورد آن در تهران اتفاق می افتد.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۴۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اسماعیل نجار در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: بییشتر این آتش سوزیها با تلاش دستگاههای مرتبط مهار و کنترل می شود.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم و قرار گرفتن بر روی گسل ها حوادثی مانند زلزله، سیل، خشکسالی، سرمازدگی و آتش سوزی طبیعی و غیر طبیعی هر سال در کشور اتفاق می افتد.

معاون وزیر کشور بیان کرد: برای همین باید همیشه و در همه حال آمادگی خود را برای مقابله با بحرانها حفظ کرد تا آسیب ها را به حداقل رساند.

وی اضافه کرد: در همین راستا تاکنون 12 کارگاه آموزشی و تمرینی در نقاط مختلف کشور برگزار شده و این روند ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم افزایی، پیشگیری، ارتقای سطح آمادگی، شناسایی تجهیزات و به‌کارگیری امکانات، استفاده از توان مردمی به ویژه سازمان‌ها مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه مدیریت بحران را از جمله اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی و تمرینی عنوان کرد.

نجار با بیان اینکه مدیریت در مواقع بحران بسیار کار مهمی است، گفت: اساسی ترین و منطقی ترین کار این است که مدیر در زمان بحران به دور از استرس تعادل خود را حفظ کند و آرامش داشته باشد تا درست تصمیم بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: حادثه هیچ وقت خبر نمی کند و روز و شب نمی شناسد برای همین ضمن مجهز بودن به ابزار به روز و کارآمد و مدرن باید آمادگی خود را حفظ کرد.

وی بیان کرد: همچنین باید با چک کردن امکانات و تجهیزات موجود از سالم بودن و درست کار کردن آنها در زمانهای بحران و اضطراری مطمئن بود.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: با این همه متاسفانه در کشور هنوز باور به اینکه حوادث گوناگونی ما را تهدید می کند وجود ندارد این در حالی است که در 46 کشور دنیا وزارتخانه مستقلی یا تشکیلاتی عظیمی با امکانات فراوان برای مدیریت بحران و مقابله با آن ایجاد شده است.

کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل از 12 تا 14 شهریور ماه به مدت سه روز با شرکت اعضای آن از سراسر استان در حال برگزاری است.

 

منبع:استانداری اردبیل

 

ارسال نظرات