بیش از یک میلیون و800 هزار واحد مسکن روستایی در کشور نوسازی شد

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن بی دوام و کم دوام روستایی در کشور نوسازی، بهسازی و یا مقاوم سازی شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۴۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اسماعیل نجار  در جریان بازدید از عملیات نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بارش باران روستای ترازوچ خلخال افزود: دولت بازسازی و نوسازی 2میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داشت که تا به امروز یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی از آن بازسازی شده است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح مقاوم سازی و بهسازی اماکن روستایی در کشور میزان خسارت جانی و مالی ناشی از حوادث قهری همچون سیل ، زلزله ، توفان و یا رانش زمین در مناطق روستایی بطور چشمگیری کاهش یافته است.

نجار اظهار کرد: اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستاها که با مشارکت مردم و با ارائه تسهیلات بلاعوض ، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بازپرداخت طولانی مدت صورت می گیرد با هدف افزایش مقاومت سازه های روستایی در برابر زلزله صورت گرفته است.

وی گفت: در حالی که پیش از اجرای طرح مقاوم سازی اماکن مسکونی روستایی بسیاری از این اماکن حتی در مقابل زمین لرزه های 3 ریشتری آسیب پذیر بودند با اجرای این طرح منازل مسکونی روستایی در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم تر شده اند.

معاون وزیر کشور با تقدیر از دست اندرکاران بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای ترازوچ خلخال اظهار کرد: در اجرای طرح نوسازی این واحدها نظر اهالی در جانمایی ساختمان و اتاق ها با حفظ بافت با ارزش روستا لحاظ شده است.

45 واحد از مجموع 47 واحد مسکونی موجود روستای ترازوچ در جریان بارش باران شدید و رانش زمین بهار سال گذشته تخریب شده بود که عملیات اجرایی نوسازی این واحدها با مشارکت اهالی روستا از تابستان سال گذشته توسط بنیاد مسکن آغاز و هم اکنون با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل و آماده شدن برای بهره برداری است.

 

منبع:استانداری اردبیل

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار