خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۱۴۰۷۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزار خبرگزاری بسیج در قزوین، ميانمار كشوري در آسياي جنوب شرقي با جمعيتي بالغ بر 75 ميليون نفرمي باشد و ساختار جمعيتي آن 89 درصد بودايي 1 درصد روح پرست 8 درصد مسيحي و هندو ،مسلمانان هم هر 4 درصد جمعيت را تشكيل مي دهند اما بر اساس آمار رسمي دولت ميانمار مسلمانان روهينگيا بيش از8 ميليون نفر مي باشند كه در طي نيم قرن اخير ظلم هاي زيادي از طرف دولت نظاميان و بوداييان متحمل شده اندخبر گزاری بسیج تحلیلی در باره وضعیت کشور میانمار انجام داده که از نظر می گذرد.
زبان رسمي ميانمار برمه اي و الفباي آنان شبيه دايره مي باشد در اين كشور مردم از كمترين بهره سواد برخوردارهستند و سهم افراد 15 ساله براي سواد خواندن و نوشتند 60 درصد است در حكم حكومت نظاميان كه در سال 1388 صادر شدتمام دانشگاه ها تعطيل شد و تا كنون بازگشايي نشده است.
قاچاق كودكان واعضاي انسان در اين كشور به دليل فقر فراوان و سطح رفاه آنان 20 برابرفقير تر از ايران بوده و توليد ناخالص ملي آنان 53 ميليارد دلار بوده و اين درحالي است كه 680000 كيلومتر مربع به طور تقريبي مساحت و 1900 كيلومتر مرز آبي دارد و به خليج بنگال و درياي ماندان متصل است سرزميني پر از منابع آبي دريايي معدني اما با مردماني فقير است.
توليد ناخالص ملي ايران با جمعيتي برابر برمه 20 برابر اين كشور مي باشد رودهاي خروشان و كوهستانهاي مخوف هيماليا فرهنگ تبت را نيز در اين كشور پايدار كرده و سازمان ملل در خصوص نقص سيستماتيك حقوق بشركه شامل قاچاق كودكان كار و اعضاي انسان و بي سوادي مي باشد به برمه هشدار و بيانيه اي در اين خصوص صادر كرده است.
اما برمه به عنوان مستعمره انگليس در يك جنگ داخلي از دست ژاپن آزاد شد و در سال 1948 اعلام استقلال كردو نظاميان قدرت را تا امروز در اين كشور در دست دارند كه نداشتن برنامه هاي منسجم سياسي باعث شده است محدوديت هاي شديدي را براي مردم اعمال كنند و راز عقب ماندگي ها و خشونت ها در اين كشور پشت دستان روباه پير است.
ميانمار به تايلند،چين،هند و بنگلادش هم مرز بوده و ايجاد نا امني بيخ گوش ابرقدرتهاي نوظهور در يك هلال كه بيش از چند ميليون جمعيت دارد از اهداف بلند انگلستان مي باشد.
.
آغاز شورش و نسل كشي مسلمانان ايالت راخين:
در سال 2012 در ايالت راخين به دليل مزاحمت يك بودايي براي يك مسلمان منجر به كشته شدن بودايي گرديد و همين امر باعث اعتراضات و درگيري هاي پراكنده بين مسلمانان و بوداييان شد. ارتش براي سركوب و مهار آشوب ها وارد مناطق روهينگيا مسلمان شد كه در مرز بنگلادش مي باشد.
ارتش كه تحت سلطه بوداييان بوده و توسط مستشاران انگليسي اداره مي شود با ظلم و جنايت در حق مسلمانان شعله جنگ را بين دو روستا در منطقه مسلمان نشين شعله ور كرد كه در نتيجه آن دو افسر ارتش كشته و تعدادي از مسلمانان هم در اين در گيري كشته و زخمي شدند.
دولت مركزي در طرح امنيتي خود طرح برخورد و اخراج 700 هزار مسلمان را در دستور كار قرار داد و بدين شكل قتل عام و اخراج مسلمانان شروع شد و تا كنون ادامه دارد و بسياري از مسلمانان در دريا ريخته شده و تعداد زيادي هم سوزانده شدند.
در تحليل بعدي ادامه وقايع و دست پليد انگليس را در اين خصوص افشا خواهيم كرد.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها