خبرهای داغ:
عضو هیئت رییسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس، از بازگشت به سیستم سنتی فروش کالا و حذف برچسب قیمتی از روی محصولات انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۸۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به ابلاغیه دولت مبنی بر حذف قیمت از روی کالا، گفت: مسئولان وزارت صنعت باید در قبال حذف برچسب از روی کالا پاسخگو باشند، چرا که این اقدام هیچ مبنای علمی و عقلی ندارد و اکنون نیز دوران سنتی که مشتری وارد بقالی شده و از یک یا چند تعداد محدود کالای مشابه پیدا کند گذشته است.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اکنون کالا‌های مشابه بسیار زیادی در فروشگاه‌های بزرگ و بازار وجود دارند که هیچ شخصی حتی حسابدار و صندوق دار این مجموعه‌ها نیز نمی‌تواند پاسخگوی قیمت این همه کالا باشد.
برای ایجاد رقابت قیمت باید روی کالا درج شود
حسینی شاهرودی ادامه داد: مشتریان اگر بعد از خرید کالا از قیمت مطلع شوند، قدرت انتخاب از آن‌ها گرفته می‌شود و به نوعی دیگر کالای رقابتی در کشور وجود ندارد، لذا حذف قیمت بسیار اشتباه بوده و مشکل را حل نمی‌کند.
وی یادآور شد: این روز‌ها کالا‌ها در فضای مجازی رسانه‌های داخلی و خارجی تبلیغات بیشتری دارند و این مبنای انتخاب مشتریان شده است، اگر می‌خواهیم رقابت ایجاد شود قیمت‌ها باید روی کالا درج شود.
وزارت صنعت باید پاسخگوی حذف قیمت از روی کالا باشد
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درج قیمت‌ها برای کالا‌ها با کیفیت‌های مختلف الزامی است، افزود: در تمام نقاط دنیا درج قیمت روی کالا وجود دارد و این تصمیم دولت غیرکارشناسی بوده و وزارت صنعت باید در این زمینه پاسخگو باشد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای ایجاد رقابت مصرف کننده باید قیمت کالا را ببیند و سایر کالا‌ها مقایسه کند، تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ و بازار کسب و کار را با چند بقالی سنتی زمان قدیم اشتباه گرفته است، چگونه مصرف کننده در فروشگاه‌های بزرگ که شخصی پاسخگوی قیمت نیست می‌خواهد قیمت کالا‌ها را مقایسه و متناسب با قدرت خرید خود اجناس را خریداری کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها