مسؤل دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت خرم آباد:
مسؤل دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه خرم آباد گفت:آنچه که امثال شهید حججی را همانطور که مقام معظم رهبری (حفظ الله) فرمودند: حجت خدا در مقابل چشم همگان می‌گرداند مقام عبودیت و بندگی انسان است، انسان‌های عابد و متعبد همچون شهید حججی ها، می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۹۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، یادواره شهدای پایگاه شهیده لیلا پیامنی حوزه مقاومت بسیج صدیقه کبری (س) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی پاکدامن مسؤل دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد برگزار شد.


در این یادواره حجت الاسلام پاکدامن با اشاره به اینکه مومن می‌بایست سه ویژگی شاخص داشته باشد اظهار داشت: مومن یک ویژگی از خدا، یک ویژگی از نبی (ص) و دیگری از امام معصوم (علی‌ها السلام) را به ارث میبرد، وی فرمود: : آن ویژگی که فرد باید از خداوند دریافت نماید، عیب پوشی است و شاخصه دیگر که می‌باید از نبی داشته باشد مدارا نمودن با مردم است و ویژگی سومی که باید از امام برداشت نماید صبر و پایداری است.


وی افزود: می‌توان افرادی را که می‌خواهند سیر الی الله داشته باشند را به دو گروه کلی تقسیم کرد، گروه اول شامل آدم‌هایی است که مستقلا خداوند را خیلی خوب بندگی می‌کنند، و گروه دوم شامل آدم‌هایی که پیرو این آدم‌های خوب هستند که در خروجی هر دو گروه، انسان‌های نیکوکار و‌پرهیزکاری خواهیم داشت.




مسؤل دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت خرم آباد بااشاره به روایتی از امام باقر (ع) که می‌فرماید: زمانی از رسول خدا (ص) سؤال شد بهترین بندگان چه کسانی هستند؟ فرمودند: : آن‌ها که خدا را در حالت نشسته و ایستاده عبادت می‌کنند و یا در واقع خدا را مدنظر دارند، خدا را با چشم دل می‌بینند همانطور که امام (ره) در این باره می‌فرماید:عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید.



حجت الاسلام پاکدامن تصریح کرد: زمانی به خودتان امیدوار شوید که مؤثر واقع شوید و وقتی مؤثر واقع شدید یا خوب هستید یا در مسیر آدم‌های خوب قرار دارید.


وی گفت:: متأسفانه خیلی از خانم‌ها با پوشش و آرایش نامناسب در حضور نامحرم ظاهر می‌شوند و گاهی برخی به نامحرم دست هم می‌دهند و در مقابل تذکر، می‌گویند حاج آقا، باید دلت پاک باشه و حالا با این رفتار، ما قرار نیست که به بهشت یا جهنم برویم، که متأسفانه با این شیوه رفتاری ناسالم، نامحرم را به دنبال خود کشانده و موجب گمراهی آنان شده، و حقیقتا دور از اخلاق اسلامی است که این گونه افراد بگویند؛ همه اینگونه پوشش و آرایشی دارند من هم می‌خواهم اینگونه باشم.


مسؤل دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت خرم آباد خاطر نشان کرد: در واقع، مؤمن واقعی، وقتی کار خیر میکند مغرور نمی‌شود، گروه اول از این دسته افراد هستند که بعد از انجام کار خیر نفس آنان را خوشحالی عمیقی فرا می‌گیرد و قلبا" شاد می‌شوند، و این افراد در نماز، چادر و. به دنبال رضایت خداوند و شادی اهل بیت علی‌ها سلام بویژه حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) هستند و مطمئنا این افراد مورد شفاعت قرار میگیرند. اما کسی که تا ساعت ۱۲ شب حسین حسین می‌کند و نماز صبح او قضا می‌شود، مورد رضایت امام نیست چرا که امام حسین (ع) برای نماز قیام کرد.



علی پاکدامن ضمن یادی از شهید جوان مدافع حرم محمد رضا دهقان افزود:شهدا نمونه برجسته‌ای از انسان کامل هستند، انسان کامل به معنای واقعی، انبیاء و امامان معصوم هستند، اما وقتی شهدا از خود می‌گذرند و در حالی که می‌دانند کشته می‌شوند، اما با این وجود با روی باز به استقبال شهادت می‌روند، برای همیشه به الگو تبدیل می‌شوند، و آن وقت است که می‌بینیم حجت خدا می‌شوند.

مسؤل نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم آباد بیان کرد:مهم‌ترین کار دشمن در زمان حال و دیروز کم رنگ کردن باور‌ها، اعتقادات و روحیه شهادت طلبی در بین نسل امروز است و حتی هزینه‌های سنگین می‌کند تا جوانان را منحرف کند و به هدف شوم خود برسد.


وی با اشاره به اینکه همه چیز انسان از عبادت به دست می‌آید و هیچ عبادتی از بین نمی‌رود، اضافه کرد: یکی از خصیصه‌های آدم خوب، این است که هنگاهی مرتکب گناه می‌شود سریعا" استغفار می‌کند، که در کتاب شریف کافی هم ذکر شده؛ که نوعا" بیش از ۹۰ درصد موارد گناه، از سبک شمردن گناهان است که اینگونه افراد غالبا" به بن بست رسیده و اقدام به قتل یا خودکشی می‌کنند. به عنوان مثال؛ گناهانی، چون غیبت، که اگر بلافاصله و همان لحظه غیبت کردن، استغفار کند، باعث آمرزش وی از گناه می‌شود.

انتهای خبر/z
ارسال نظرات