مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج:

درس شهدا به مردم؛ حفظ وحدت و همدلی در پرتو ولایت فقیه است

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: بازسازی واقعه غدیر از یک نقطه در سال ۸۹ به ۱۴۳ نقطه میدانی در سال جاری رسید.
کد خبر: ۸۹۱۴۱۰۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار یعقوب سلیمانی هم اکنون در همایش تجلی اخلاص و تجلیل از موفق‌ترین فعالان عرصه عملیات راهیان نور سپاه حضرت ابوالفضل (ع) اثار باز سازی وقایع مختلف در سبک زندگی، اجتماع، مدرسه و خاناوده دانش آموزان به چشم می‌خورد، اظهار داشت: پشیتبانی معنوی مراجع بزرگ دین و هم افزایی موسسات مردم نهاد خاصه بنیاد بین‌المللی غدیر از یک نقطه در سال ۸۹ به ۱۴۳ نقطه میدانی در سال جاری رسید و واقعه غدیر جرا می‌شود.
وی افزود: ویژگی‌های این کار مشارکت عزیزان اهل تسنن، غریب به ۲۶ شهرستان غاطبه اهل تسنن است که اجرا و هنرنمایی توسط ال تسنن صورت میگیرد.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج بیان کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این بازسازی‌ها هنرنمایی میکنند واقعه غدیر را بازسازی میکنند و غریب به یک میلیون نفر مستقیم این واقع را از نزدیک میبینند.
وی عنوان کرد: غدیر در واقع سنبل امامت و ولایت و در واقع نشانه و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه دران امامت است و کوثری است که فنا نمیدارد و غدیر چشمه‌ای است که تا پایان هستی میجوشد.
بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۳ نقطه کشور
سلیمانی تصریح کرد: اگر امروز در سال ۹۶ در ۱۴۳ نقطه از بلاد ما واقعه غدیر با هم افزایی و مشارکت دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد بی ربط با این جلسات نیست چرا که به برکت خون شهدا و حرکت عظیم راهیان نور و در امتداد تداوم دفاع مقدس این اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا، انقلاب و دفاع مقدس باعث تداوم حرکت انقلاب است و شهدا مظهر حقانیت دینی هستند، خاطر نشان کرد: یکی ازماندگارترین راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن حضور در صحنه انقلاب است.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج عنوان کرد: بیان ارزش‌ها و بیان حماسه‌های دفاع مقدس که به دست رزمندگان و شهدا ورق خورده در تداوم برنامه ریزی‌ها نکاتی است که باید توجه کنیم.
دفاع مقدس بستری برای ترویج همه فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌ها
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بستری برای ترویج همه فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌ها به ویژه در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب بسیج عمومی شده بودند و از تمام ظرفیت‌ها برای از بین بردن انقلاب تلاش میکردند، تصریح کرد: اتفاقات مختلفی که از ابتدای انقلاب تا کنون اتفاق افتاده همه بهانه است و هدف اصلی دشمن خدشه دار کردن اندیشه و تفکر امام است چرا که اگر اندیشه، اخلاق و روحیه استکبار ستیزی را بگیرند موفق هستند، اما اگر این خصلت‌ها وجود داشته باشد پیروزی ازآن حق است.
درس شهدا به مردم؛ حفظ وحدت و همدلی در پرتو ولایت فقیه
سلیمانی با بیان اینکه یکی از مهمترین درس‌هایی که شهدا به همه ما آموختند لزوم حفظ وحدت و همدلی در پرتو ولایت فقیه و امر است، افزود: دفاع مقدس در واقع قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی و سیمای زمینی آیات الهی است و افرادی که تحت عنوان مدافعان حرم عزت اسلام و انقلاب و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته اند به برکت دفاع قدس است.
وی عنوان کرد: دفاع مقدس معتبر‌ترین قطعه تاریخ ما، تقسیر آیه‌های آسمانی روی زمین و جلوه گاه نصرت الهی است و قطعه درخشان و نورانی حیات ملی ما و جلوه‌ای از عاشورا است.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به اینکه چیزی به محرم نمانده و دفاع مقدس برداشت و تابلویی از عاشورا است، تصریح کرد: ماهیت حادثه انگیزه، میل به فدا شدن، دفاع از حریم امامت و ولایت، دفاع از عزت مسلمین، از خود گذشتگی، ایثار و شهادت به عنوان جوهره و ماهیت عاشورا است که به نوعی در دفاع مقدس ما بروز و ظهور پیدا کرده است.
وی افزود: ما نیمتوانیم بگوییم عاشورا و تاسوعا کهنگی دارد چراکه هرساله با کیفیت، توجه، شور و هیجان بیشتری برگزار می‌شود و دفاع مقدس نیز از آن جنس است.
سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس این ظرفیت را دارد در زمان حرکت کند، منتقل شود، کهنه نشود و در دل‌ها نفوذ کند و ارزو هابسازد، گفت: دست اوردها، حماسه‌ها و از خود گذشتگی‌های دفاع مقدس را باید انتقال دهیم و مسیر انتقال این ویژگی‌ها تجلیل، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری تجلیل از خادمان میزبان مهمان‌های شهدا هستند.
وی با اشاره به اینکه راهیان نور ابزار و بستر‌هایی دارند افزود: واقعه کربلا چند ساعت بودو مهمترین نقش آن روایت این واقعه بود که سبب ماندگاری آن شد، نقشی که راویان دارند بیان همان ایثار گری و از خود گذشتگی است.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تصریح کرد: راهیان نور مسیری برای انتقال آن حماسه‌ها و استخراح و برداشت از ان گنج و فناوری و برای برداشت از معرفت و ابتکار انقلابی است.
وی با اشاره به اینکه هر نفری که در راهیان نور حضور پیدا میکند حداقل ۲۰۰ هزار تومان هزنیه دارد و افرادی که از دیگر گوشه‌های کشور می‌ایند هزینه بیشتری صرف می‌شود، بیان کرد: راهیان نور خود بسته فرهنگی است، نقش راویان دفاع مقدس نیز مهم است، به اعتقاد من راهیان نور هدیه شهدا به جوانان است و اگر تاثیر گذاری ما ضعیف است مشکل از ما به عنوان خادم است؛ اما شهدا این جوان را دعوت کرد و هدیه شهدا به جوانان راهیان نور است.
راهیان نور تقویت روحیه جهادی در رشد معنویت است
سلیمانی با اشاره به اینکه راهیان نور سرزمین نور و باران رحمت الهی و مقدمه بازگشت به خویشتن خود و نقطه تقابل فرهنگی دشمن است افزود: تا سال گذشته غریب به ۱۶۸ شبکه ماهواره‌ای در بخش‌های مختلف علیه نظام و انقلاب ما به زبان فارسی فعال هستند و پشتیبان مالی آن‌ها نیز نکته مهمی است و در رواقع راهیان نور تقویت روحیه جهادی در رشد معنویت است.
راهیان نور یک جریان فرهنگی است
وی با تاکید براینکه دلنوشته‌های جوانان و نوجوانان در راهیان نور واقعا تکان دهنده هستند، بیان کرد: این اردو کارگاهی برای تربیت جوانان براساس فرهنگ عاشورایی است و یک جریان فرهنگی برای همه به ویژه جوانان و نوجوانان و عاملی بر تی تذکر و یاد اوری است.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج بیان کرد: شهید حججی‌های زیادی داریم، اما دلیل خاص شدن شهید حججی این بود که ازقبل خودش بستر سازی کرد و خودش سناریو و فیلم نامه خود را تنظیم کرد و نگذاشت بقیه برای او برنامه ریزی کنند و این اتفاق افتاد و تحولی در جامعه به وجود ارود.
وی با بیان اینکه پدیده داعش و تکویر به شکل خود در جهان کم‌نظیر بوده و خیلی از رسانه‌ها فعالیت‌های آن‌ها را پخش نمی‌کنند، گفت: داعش بیش از ۲ هزار زن جوان را سرگردان کردند وبین خود فروختند و در یک نمونه طفلی را با خنده سرمیبرند و این را ثبت کردند؛ این کودک چه گناهی کرده است.
سلیمانی افزود: شهدای مدافع حرم ما به عشق سید الشهدا پا بر این عرصه گذاشته اند و نیاز مالی ندارند، بلکه عشق به ائمه اطهار باعث شده جلو بروند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات