خبرهای داغ:
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان:

16 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به تعاونی‌های گرگان تزریق شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت: در راستای تقویت تعاونی‌های شهرستان گرگان 16 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به تعاونی‌های گرگان تزریق شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۱۲۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، موسی بی‌باک پیش از ظهر امروز در همایش تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال که در سالن اشراق صدا و سیمای مرکز استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری یکی از چالش‎های جدی جامعه است.

وی افزود: بیکاری در جامعه، تامین معیشت مردم را دچار مشکلاتی کرده که نیاز است نسبت به سرمایه‎گذاری اقدام شود تا رونق اقتصادی حاصل گردد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان در ادامه با بیان اینکه سرمایه‎گذاری از سوی دولت به تنهایی کافی نیست و باید بخش خصوصی ورود کند، گفت: لازم است سرمایه‎گذاری‎های خرد به شکل تعاونی ایجاد شود تا اقتصاد جامعه رونق بگیرد، مسئولان نظام هم باید جایگاه تعاون را باور کنند تا مردم با آن ها همراه شوند.

بی باک با اشاره به اینکه تعاون با خود، مسئولیت‎پذیری و خودباوری می آورد، اذعان کرد: این روحیه تعامل و تعاون باید در جامعه تزریق شود.

وی نقش صدا و سیما را در توسعه فرهنگ تعاون بسیار موثر دانست، و بیان داشت: صدا و سیما علاوه بر اینکه باعث افزایش آگاهی مردم و ایجاد عدالت اجتماعی می‎شو .ضامن توسعه بخش تعاون است و این ارگان علام آمادگی کرده است تا برای فرهنگسازی تعاون به ما کمک کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان با بیان اینکه اگر قرار است تعاون به جایگاه اصلی خودش برسد باید مقررات بخش را به روز کند، افزود: باید فعالیت‌ها در بخش تعاون بازنگری و اصلاح شود تا بتوانیم جایگاه اصلی تعاون را به دست آوریم تا بستری برای فعالیت‌های متعدد تعاونی‌ها مهیا شود.

بی باک با اشاره به گزارش عملکرد شهرستان گرگان گفت: تا به امروز حدود 522 تعاونی فعال با گرایش‌های مختلف در بانک اطلاعاتی به روزرسانی شده است.

وی میزان اشتغالزایی تعاونی‌های این شهرستان را بیش از 6 هزار شغل عنوان و تصریح کرد: طی چند سال اخیر بیش از 120 تعاونی انحلال و ساماندهی شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان افزود: در راستای تقویت تعاونی‌های و رفع موانع تولید شهرستان گرگان.

بی‎باک بر لزوم تقویت آموزش در راستای توانمندسازی افراد تاکید کرد و افزود: آموزش‎هایی با هماهنگی و همکاری اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برگزار و به‎روزرسانی شد.

وی بیان کرد: در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر 19 تعاونی در استان گلستان منتخب شدند که از این تعداد 6 تعاونی مربوط به شهرستان گرگان است، یک تعاونی شهرستان گرگان در سطع کشوری انتخاب شد که جای بسی مباهات دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها