جلسه رفع مشکلات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با شرکت شهرک های صنعتی استان با حضور دکتر سعیدی نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۳۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ضمن تشکر از حضور دکتر سعیدی در این جلسه گفت: این شخصیت بزرگوار از جمله نمایندگانی هستند که وقت زیادی را برای حل مشکلات ادارات می گذارند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیرامون حل مشکلات بین این دو اداره گفت: در طول این جلسات مشکلات زیادی مطرح شده است ولی در بحث نقل و انتقال ها با شخص مستأجر کاری نداریم بلکه با نقل و انتقال دهنده که شرکت شهرک های صنعتی می باشد کار داریم.

حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: در بحث زمین های موقوفی که کارخانجات ساخته شده اند ما پول اجاره کارخانجات را دریافت نمی کنیم و فقط پول عرصه دریافت می شود.

وی خاطر نشان کرد: دفعات متعدد مستأجرین برای گرفتن نامه به ما مراجعه کرده اند، ولی ما نمی توانیم نامه ای به این افراد بدهیم زیرا ما زمین را به شهرک های صنعتی اجاره داده ایم و با فرد خاصی طرف نیستیم.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه تمامی قیمت گذاری ها باید توسط کارشناسان صورت گیرد افزود: در بحث فروش زمین ها نه ما و نه شما می توانید قیمت گذاری کنید بلکه باید قیمت گذاری ها توسط کارشناسان صورت گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در همین راستا ادامه داد: پس از قیمت گذاری ها توسط کارشناسان اگر توافق صورت نگرفت ،می سپاریم دست دادگاه تا قیمت گذاری کند.

وی با اشاره به تعاملات صورت گرفته از هر دو طرف در این جلسات گفت: در طی ماه های اخیر جلسات متعددی برگزار شده است که این جلسات بنابه توافق است و فقط در واژه ها مشکل داریم.

حجت الاسلام مصائبی اظهار داشت: اگر زمینی صنعتی باشد و اجاره نامه زراعی بسته شود، این کار خلاف قانون است و در هیچ قانونی نوشته نشده است که زمین وقفی را می توان تبدیل به احسن کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در ادامه به تلاش های دکتر سعیدی در بحث حل مشکلات گفت: این بزرگوار همواره برای حل مشکلات استان و علی الخصوص واحدهای صنعتی اهتمام ویژه دارند.

سید مرتضی نیرومند ادامه داد: در سفر اخیر وزیر صنعت و معدن به استان و در بازدید از شهرک سرمایه گذاری خارجی، برخی از سرمایه گذاران به بیان مشکلات این شهرک پرداختند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: پیش از ایجاد این شهرک اطلاعی از وقفی بودن این زمین نداشته اند و باید بعد از اطلاع در دفترچه ویژه این شهرک موضوع وقفی بودن قید می شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه حل مشکلات بین اداره کل اوقاف و شرکت شهرک های صنعتی گفت: با گذر زمان مشاهده می شود که دیگر این کارگروه کارایی ندارد و احلال آن بهتر از فعالیتش می باشد.

نیرومند به وجود برخی دست های پشت پرده اشاره کرد و افزود: با توافقات به عمل امده بین اداره کل اوقاف و شرکت شهرک های صنعتی بخش عمده ای از دلالی ها کاهش یافته است ،ولی باز هم برخی دلال ها و برخی افراد فشار می آورند که باید فلان زمین را بخرید.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز ضمن انتقاد از عدم پرداخت به موقع اجاره ها گفت: ما از نحوه پرداخت اجاره ها توسط شهرک صنعتی گله مند هستیم و اجاره سال 90 تا 95 چند ماه اخیر پرداخت شد.

حجت الاسلام رضا جعفری بروز رسانی مبلغ اجاره ها را خواستار شد و تصریح کرد: قیمت گذاری بر روی زمین ها و میزان اجاره بها بسیار پایین است که باید در این راستا بروز رسانی ها انجام شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز به وضعیت نامناسب شهرک صنعتی بعثت اشاره کرد و افزود: در خصوص این شهرک مقرر بود نقشه ها تأیید شوند ولی آنچه که الان می بینیم تملک های جزیره ای است که ثمره هاش اختلاف و کسر اوقاف است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه با منابع طبیعی مشکلی ندارد ،اظهار داشت: کمترین ثمره این جلسات این بود که دست دلال ها بریده و سو استفاده از بیت المال و اوقاف قطع شد.

 

 

 

ارسال نظرات