دوری از ولایت فقیه، عاشوراهای جدیدی در پی دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان، عدم اطاعت از ولایت فقیه را موجب بوجود آمدن عاشورا عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۴۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  حجت الاسلام علی متین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اعلام این مطلب افزود: غدیرخم در حرکت تاریخ گم شد و اگر غدیرخم در بین مسلمانان به منصه ظهور می رسید، حادثه عاشورا بوجود نمی آمد.

وی گفت: امت با امامت هرگز شکست نمی خورد ولی در غیر اینصورت، امت های زیادی بدون امام شکست خورده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان اظهار داشت: ما باید همیشه مطیع رهبری باشیم؛ وظایف خود را در قبال رهبری بدانیم و همیشه پیشتیبان ولایت فقیه باشیم.

حجت الاسلام علی متین با اشاره به نیاز مسلمانان به ولایت فقیه گفت: طبق روایات، ولایت را باید همانند کعبه بدانیم که ما باید سراغ کعبه برویم نه اینکه کعبه بیاید.

وی افزود: حرکت جناح ها، صلایق و احزاب در ایران اسلامی در کنار هم با محوریت ولایت فقیه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان اضافه کرد: در کشور ایران اکثریت مردم بر محور ولایت فقیه حرکت می کنند؛ دارای انسجام و اتحاد خاصی هستند در حالیکه در کشورهای همسایه چنین اتحادی وجود ندارد و علت آن نیز نبود ولی فقیه و رهبری مقتدر است.

حجت الاسلام علی متین افزود: در دنیای پر چالش امروز، ایران اسلامی به عنوان یک جزیره امنی محسوب می شود که ریشه آن در قدرت و اتحاد است که سرمنشأ همه اینها، قرار گرفتن در محور ولایت فقیه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در ادامه به درس های غدیرخم اشاره کرد و افزود: مسئولان کشور، افرادی را در رأس امور قرار دهند که بر اساس حزب و گروه انتخاب نشده باشند، بلکه بر اساس شایستگی جهت خدمت به جامعه اسلامی در مقامی قرار گیرد.

وی از عید غدیر به عنوان عید بزرگ الهی و خداوند سبحان یاد کرد و گفت: ارزش و اهمیت غدیر طبق آیات صریح قرآن کریم و در سوره مائده به این است که، اکمال 23 سال زحمت پیامبر اسلام برای تبلیغ دین منوط به ابلاغ ولایت حضرت امیرالمؤمنین شده است.

حجت الاسلام متین گفت: ولایت به عنوان یک رکن از ارکان اصیل دین مبین اسلام است که حتی دیگر ارکان هم به واسطه ولایت پابرجا هستند

وی افزود: وجود حضرت علی (ع) آنچنان دارای اهمیت بالایی است که ایشان متمم نعمات هستند و مهر تلاش های پیامبر اسلام به وسطه معرفی امیر مؤمنان تأیید می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان اضافه کرد: درسی که از غدیر می توان گرفت این است که در این واقعه حضرت محمد(ص) نشان دادند که همه اموری که در دین ما صورت می گیرد باید زیر نظر ولایت باشد؛ پذیرش سرپرست برای دنیا و آخرت، انسان را از آشفتگی بیرون می کند.

حجت الاسلام متین در پایان افزود: ولایت همانند نخ تسبیحی است که تمام دانه ها بر محور آن ایستاده اند و با پذیرش آن، استحکام جامعه اسلامی ابدی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات