خبرهای داغ:
این مرجع تقلید گفت: آثار شیعی برای حفظ کیان و فرهنگ شیعی باید حفظ شود که در این راستا ضروری است برنامه‌های عملیاتی دنبال شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۴۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه جمع‌آوری و حفظ کتب شیعه یکی از دغدغه‌های علامه مجلسی بوده است، اظهار کرد: در مورد بحارالانوار پروژه بررسی و اختصار نویسی را آغاز کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه بحارالانوار به زبان جدیدتری باید به مردم دنیای کنونی ارائه شود، اضافه کرد: در طرح جدیدی که برای بحارالانواردرنظر گرفته‌ایم روایات ضعیف را شناسایی و از آوردن آنها خودداری کرده‌ایم.

این مرجع تقلید از ویژگی‌های جلدهای خلاصه بحارالانوار یاد کرد و گفت: اکنون 6 جلد به چاپ رسیده است؛ استفاده از این مجموعه می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه علامه مجلسی در راستای حفظ کتب شیعی تلاش‌های بسیاری انجام داده است، عنوان کرد: آثار شیعی برای حفظ کیان و فرهنگ شیعی باید حفظ شود که در این راستا برنامه‌های عملیاتی را دنبال می‌کنیم؛ جمع‌آوری نسخ خطی و آثار شیعی از سراسر جهان و ارائه آنها به مردم دنیا کار بسیار مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: کتاب مفاتیح شیخ عباس قمی برای دوران خود مناسب بود اما برای دوران کنونی نیازمند تغییراتی بود به همین علت مفتاح جدیدی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم کارهای زمین مانده را دنبال کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها