کار آفرین بروجردی گفت: کمبود مدل لباس‌های اسلامی ایرانی را حس کردم وخلا مد‌های اسلامی ایرانی را احساس کردم و به همین دلیل فعالیت خود را در زمینه پوشاک آغاز کنم.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۸۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، در دورانی که تمام دنیا درحال پیشرفت سیاسی واقتصادی هستند وبه قول رهبر کشور‌ها واز جمله کشور ما در حال جنگ نرم با ابرقدرت‌های جهانی هستیم وکشور‌های ابرقدرت نه با جنگ سخت بلکه با جنگ نرم وبه اصطلاح رهبر با شبیخون فرهنگی در حال هجوم به فرهنگ غنی اسلام میباشند لازم است ما هم دست به ابتکار وخلاقیت برده وبا صلاح علم وتدبیر به مقابله برخیزیم که اگر چنین نکنیم کمتر از چند سال بیشتر عقبه فرهنگ اسلامی ایرانی خودرا از دست داده وفرهنگ ما به تاریخ خواهد پیوست ودود این بی تحرکی وکم تحرکی به چشم ما وفرزندان ما خواهد رفت ودر جامعه از فرهنگ عملی اسلا م. چیزی در اذهان نخواهد ماند.
خلا مدل‌های لباس ایرانی اسلامی سبب فعالیت من در زمینه تولید پوشاک اسلامی شد/ برند تولید لباس‌های زنانه اسلامی- مجلسی وجود ندارد
با خبر شدیم که یکی از جوانان بروجردی اقدام به تولید وپخش لباس‌هایی با مدل اسلامی وایرانی کرده که با وجود زیبایی وکیفیت بالا از قیمت مناسب برای خریدار برخودار بوده وبهتراینکه منطبق با امیزه‌های اسلا می‌وایرانی است لذا برآن شدیم که با وی در مورد شغل، مشکلات وامکانات کارگاه‌های موجود به مصاحبه بنشینیم.

محسن عرفان با پیشینه بسیجی بودن وبا تلمز در کلاس روحانیت به کمبود لباس به شکل اسلامی وایرانی وطرح‌هایی متناسب با مذهب غنی اسلام پی برد وسعی کرد تا با کار در این رشته بتواند خدمتی درراه اسلا م. وفرهنگ اسلامی به سبک ایرانی را پایه گذاری کند تا عموم مردم وخصوصا بانوان برای تهیه لباس‌های پوشیده مطابق با ارزش‌های اسلام ناب دچار سرگردانی نشوند وبه قول عرفان تولید کننده این لباس‌ها دنبال تولید وصادر کردن فرهنگ اسلامی لباس باشیم تا اینکه با وارد کردن لباس از کشور‌های غربی ودیگر کشور‌ها عملا فرهنگ منحط غرب را به کشور وارد کنیم.

وی با معرفی خود به عنوان یکی از افرادی که درجامعه دغدغه مذهب دارد، میگوید: کمبود مدل لباس‌های اسلامی ایرانی را حس کردم وخلا مد‌های اسلامی ایرانی را احساس کردم.

عرفان به اشاره به اینکه به نظر من باید در صدور مد لباس به جهان اقدام کنیم قبل از اینکه به ما مد لباس تزریق کنند، گفت: سه سال است که در این رشته فعالیت دارم و به علت زیبایی، کیفیت بالا وقیمت کم این لباس‌ها مورد توجه عموم مردم قرار گرفته وبا استقبال بالایی در بین مردم برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۸ کارگاه اصلی و ۱۰ کارگاه زیر مجموعه دارم که در بروجرد فعال است، افزود: تعداد ۷۰ نفر در این کارگاه‌ها مشغول کار هستند.
 
خلا مدل‌های لباس ایرانی اسلامی سبب فعالیت من در زمینه تولید پوشاک اسلامی شد/ برند تولید لباس‌های زنانه اسلامی- مجلسی وجود ندارد
این کار آفرین بروجردی در رابطه با بازار فعالیتش عنوان کرد: تقاضای مردم بسیار زیاد است، ولی متاسفانه با نبود امکانات، تولید ما محدود است وکفاف بازار فروش را نمیدهد و در زمینه فروش در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، بندرعباس و یاسوج فعالیت داریم و در واقع جامعه فروش ما در این استان‌ها است.

وی در رابطه با مشکلات خود در این کار تصریح کرد:حجم کار زیاد نیست در حد ۳۰ هزار مورد است، اما این حد را تولید نمیکنیم، چون سرمایه لازم را نداریم و برای تولید این تعداد کت شلوار نیاز به یکصد میلیون تومان سرمایه اولیه است که من چنین پولی ندارم وبرای شروع فعالیتم، منزل مسکونی خودرا بفروشم.

عرفان در زمینه حمایت‌ای صورت گرفته از فعالیتش خاطر نشان کرد: هیچکس حمایت نکردند به علت نداشتن کارت پایان خدمت وام ندادند، من طلبه هستم نیاز به کارت پایان خدمت ندارم، ولی باز هم تسهیلاتی به من داده نشد.

وی با اشاره به اینکه من مستقیم با پنج نفر فعالیت خود را آغاز کرده واکنون حدود ۷۰ نفر نیرو دارم، افزود: ۱۰۴ نمایندگی داریم که هر نمایندگی ۲ نفر سر کار باشند، ۲۰۸ نفر از طریق نمایندگی‌ها مستقیما شاغل شدند.

این کار آفرین لرستانی بابیان اینکه حماتی صورت نگرفته است، گفت: ما میتونیم پیراهنی را که ۱۲۰ هزار تومان به فروش میرسد ما با ۴۰ هزار تومان ارائه بدهیم.

مدیر فاخر جامه ایرانیان گفت: در همه حوزه‌ها میتوانیم وارد شویم، مثلا تولید مانتو، پیراهن، چادر، لباس مجلسی زنانه، کت شلوار مردانه و ... اما تا کنون یک برند که واقعا لباس مجلسی با وقار برای زنان مسلمان ودر شان ایشان تولید کند نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه حمایت مسئولان فقط در حد شعار است، عنوان کرد: مسئولان معمولا به حرف طرف دار و جانب دار تولیدهستند، اما در عمل مالیات و ارزش افزوده و .. را همچنان از تولید کننده میگیرند و کماکان شعار تولید ملی را سر میدهند.

خلا مدل‌های لباس ایرانی اسلامی سبب فعالیت من در زمینه تولید پوشاک اسلامی شد/ برند تولید لباس‌های زنانه اسلامی- مجلسی وجود ندارد
عرفان تصریح کرد:ما دربحث صادرات برای کشور‌های نزدیک ورود پیدا کردیم، رایزنی با سوریه وعراق شده و سال گذشته به عراق ارسال داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از نیرو‌های بسیجی نیز ستفاده کرده ایم، افزود: در این زمینه متخصص بسیجی نداریم، اما اگر بسیجیان جهت اموزش به ما مراجعه کنند شرایط شغلی ان‌ها را تامین می‌کنیم.
 
مرضیه شیرخان

انتهای پیام/
ارسال نظرات