مدیرموسسه قرآنی منهج‌الحیات بندرلنگه:

وقوع هولوکاست در میانمار وسکوت جوامع بین‌المللی معنا دار است

مدیرموسسه قرآنی منهج‌الحیات شهرستان بندرلنگه گفت: کشتن انسان‌ها بە خاطردین، نژاد، مسلک یک وحشی‌گری است و این وظیفە هر انسان آزاده و اندیشمندی است کە به این اوضاع اعتراض کردە، ولی متاسفانه دراین میان سکوت بعضی حکومت‌های مسلمان وسازمان ملل و اتحادیە عرب بسیارمعناداراست.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۱۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ شیخ منصور حسونی  مدیرموسسه قرآنی منهج‌الحیات شهرستان بندرلنگه با اشاره به آیه 32سوره مبارکه مائده در قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید، هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته و هرکس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در میانمار هولوکاستی دیگر در حال وقوع است، افزود: کشتار مردم بی‌گناە و غیرنظامی در هر کجای دنیا گناهی است، نابخشودنی کشتن انسان‌ها بە خاطر دین، نژاد، مسلک یک وحشی‌گری است و این وظیفە هر انسان آزاده و اندیشمندی است کە به این اوضاع اعتراض کردە  ولی متاسفانه در این میان سکوت بعضی حکومت‌های مسلمان و سازمان ملل و اتحادیە عرب بسیار معنادار است.

 

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی منهج‌الحیات شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: سکوت پاپ کاتولیک هم جای  نگرانی است او کە همیشە  خواستار صلح و ارامش است انتظار می‌رود کە در برابر کشتار مسلمانان  میانمار و اقلیت‌ها در هر نقطە از جهان سکوت نکند.

 

حسونی تصریح کرد: سکوت در مقابل ظلم، تبعیض و نابرابری شایستە هیچکس نیست لذا با قلبی پر از غم و اندوه و توجه به شرایط بحرانی برادران ایمانی‌مان در میانمار و اهتمام به امورات آنها که از الزامات شرعی است و از جمیع امت اسلامی ایران عزیزم اعم از برادرن شیعه و اهل سنت، علما، خطبا،سیاسیون، نظامیان و جامعه قرآنی کشور انتظار می‌رود به این جنایت هولناک که توسط بودائیان ارتش و حکومت خبیث میانمار انجام می‌گیرد واکنش شدید نشان دهند و این جنایت فجیع را محکوم نمایند.

 

این روحانی برجسته اهل سنت بندرلنگه در پایان با اشاره به آیه 42سوره ابراهیم، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید گمان مبر که خداوند، از آنچه ظالمان انجام می دهند، غافل است! (نه، بلکه کیفر) آنها را براى روزى تاخیر انداخته است که چشم‌ها در آن (به خاطر ترس و وحشت) از حرکت باز می‌ایستد.

ارسال نظرات