اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از برخورد جدی با متجاوزان به آثار تاریخی و فرهنگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۲۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مصطفی هادی‌پور،گفت : براساس قانون حفظ آثار ملی و اساسنامه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بناها و تپه‌های تاریخی، تحت حفاظت و صیانت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام منجر به تخریب یا تغییر هویت آن‌ها جرم محسوب می‌شود.

معان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بیان داشت: اخذ استعلام پیش از انجام مطالعات فرهنگی- تاریخی و پروژه‌های عمرانی از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لازم است و هرگونه عملیات اجرایی باید با ارائه طرح توجیهی و فنی همچنین هماهنگی اداره‌کل در استان صورت گیرد و در غیراین صورت برخورد قاطع با مرتکبان انجام و متجاوزان مسئول خسارات وارده به بناها و محورطه‌های تاریخی خواهند بود.

وی، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با تعداد زیادی از متجاوزان به عرصه و حریم بناها و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی برخورد شده‌‌‌است که ضمن شناسایی این افراد، پرونده تشکیل و به محاکم قضایی معرفی شدند.

ارسال نظرات