استاندار سیستان و بلوچستان:

شکل گیری احزاب مردمی سبب نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکرمی شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجمیع توانمندی های مردم در قالب حزب سبب قدرتمندی جامعه، مشارکت در کارهای جمعی و نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر می شود
کد خبر: ۸۹۱۴۳۵۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در دیدار دبیر مجمع نیرو‌های خط امام سیستان و بلوچستان و جمعی ازجوانان عضو این تشکل با وی، اظهار داشت: باید حکومت‌ها به مرحله‌ای از تغییر نگاه برسند که موضع حزب برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای داشته باشد و نیز احزاب بتوانند دامنه قدرت خود را درون حکومت‌ها افزایش دهند.
وی ادامه داد: فعالیت سیاسی مورد انتظار سازمان‌های مردم نهاد تا زمانی که حزب‌های بزرگ شکل نگیرند محقق نمی‌شود، زیرا همواره سایه قدرت بر سر آنان وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به نا کارآمدی حزب‌های کوچک و متعدد افزود: تکثر جمعیت در یک حزب سبب پویایی عملکردی و برخورداری از فضایی آزاد می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ملت‌های متفکر و جامع گرا سبب ایجاد دولت‌هایی می‌شوند که همواره خود را در معرض قضاوت افکار عمومی می‌دانند.
هاشمی با بیان اینکه طوایف پایه رسیدن به اهداف هستند ادامه داد: یک حزب قدرتمند باید جوانان و تحصیل کرده‌های طوایف را شناسایی و از طریق آنان تفکر حزبی را بر تفکر ایلی و طایفه‌ای غالب کند.
وی با اشاره به دستاورد‌های دولت در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: احساس امنیت کنونی و نیز اهمیت دادن به نقش زنان در این استان زمینه ساز توسعه است.
وی افزود: برای ۲۳ هزار نفر از افراد بدون شناسنامه و فاقد هویت در استان در سه سال گذشته شناسنامه صادر شده است که آنان را به حقوق قانونیشان می‌رساند.
مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۴۸ حزب در این استان وجود دارد که ۲۴ حزب دارای مجوز کشوری و ۳ حزب دارای مجوز استانی هستند، اما تنها ۱۶ حزب در استان فعال هستند.
علی اصغر کشاورزمقدم افزود: برای ساماندهی وضعیت احزاب و شناسنامه دار کردن آن‌ها اقداماتی انجام شده که تشکیل اتاق فکر از جمله این اقدامات است.
دبیر شاخه استانی مجمع نیرو‌های خط امام نیز در این نشست اظهار داشت: چهره سیستان و بلوچستان در طول چهار سال گذشته نسبت به قبل از آن بسیار متحول شده به گونه‌ای که امروز دیگر نگاه‌ها به این منطقه تغییر کرده و حرکت پرشتاب استان در مسیر توسعه در حال رقم خوردن است.
امیررضا خیرخواه احزاب را بازو‌های دولت و نظام دانست و برتعامل، همفکری و همراهی نخبگان ابزاری و نخبگان فکری در ۲ سطح ملی و منطقه‌ای برای حل مشکلات و مسائل استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار